Co to jest branding i identyfikacja wizualna i dlaczego Twoja firma tego potrzebuje?

Co to jest branding i identyfikacja wizualna i dlaczego Twoja firma tego potrzebuje?

Wizerunek firmy ma bardzo duży wpływ na jej funkcjonowanie. Nie bez przyczyny mówi się, że jak Cię widzą, tak Cię piszą. Odpowiednio zaprojektowana identyfikacja wizualna Łódź mówi nie tylko, czym się zajmujemy, jako firma, ale także o naszych wartościach. Jeśli chcemy więc zaistnieć w świadomości klientów i wzmocnić swoją pozycję na rynku, to musimy zadbać o identyfikację wizualną firmy i właściwy branding. Co dokładnie kryje się pod tymi pojęciami i dlaczego są tak ważne dla prawidłowego funkcjonowania firmy? 

Branding i identyfikacja wizualna – co to jest? 

Identyfikacja wizualna firmy jest zbiorem różnych czynności, które wpływają na to, jak jesteśmy odbierani przez klientów. Najłatwiej jest powiedzieć, że identyfikacja wizualna wiąże się z logo oraz nazwą firmy. Ale byłoby to zbytnie uproszczenie. Logo służy do identyfikacji graficznej marki. Musi wpadać w oko i zapadać w pamięć. Dzięki temu budujemy świadomość marki wśród odbiorców. Na przykład jak widzisz biegnącego dzikiego kota, to od razu wiesz, że to Puma. Tak samo żółte łuki w kształcie M – do głowy nie przychodzi nic innego, niż McDonald. 

Identyfikacja wizualna firmy jest więc narzędziem, które kształtuje wizerunek firmy. Zarówno poprzez znaki graficzne, jak i treści, które komunikujemy. Spójna identyfikacja przekłada się na pozytywny odbiór firmy. Co więcej, lepiej zapadamy w pamięć, co pozwala na wzmocnienie pozycji wśród konkurencji. Tutaj należy pamiętać, że identyfikacja wizualna jest elementem brandingu. Ten z kolei służy do budowania świadomości marki. Pod tym pojęciem kryją się także działania zewnętrzne, które przekładają się na doświadczenia towarzyszące odbiorcom w kontakcie z marką. 

Dlaczego branding i identyfikacja wizualna marki są ważne dla Twojej firmy? 

Jeśli chcemy prowadzić firmę, to musimy posiadać identyfikację wizualną. Bez niej efektywne komunikowanie się z klientem i tworzenie silnej pozycji na rynku jest niemożliwe. Fakt jest taki, że rozpoznawalność na poziomie wizualnym to podstawa. W końcu, jak nas widzą, tak nas piszą. Dzięki poszczególnym elementom identyfikacji wizualnej kreujemy wizerunek firmy. Przekłada się on na pozytywny odbiór marki wśród klientów, szczególnie na płaszczyźnie social mediów. 

Komunikacja marki jednak nie kończy się na znakach graficznych. Branding ma na celu budowanie zaufania wśród odbiorców, a także silnej pozycji na rynku. Dbając o spójną identyfikację wizualną firmy i branding zapewniamy sobie stabilne miejsce wśród konkurencji.  

Dodaj komentarz