Klient a agencja reklamowa – kto ma rację?

Klient a agencja reklamowa – kto ma rację?

Dziś niewiele jest już firm, które nie muszą skupiać się na swoim wizerunku. W zasadzie każdy i tak go tworzy, choć niekoniecznie używa do tego typowych narzędzi reklamowych. Nawet lokalne, wiejskie sklepiki mają swój wizerunek, tworzony często przez przysłowiową panią Krysię lub pana Zdziśka. Klienci odwiedzają taki sklepik ze względu na sympatię do sprzedawcy, dobrą jakość produktów, estetykę wnętrza lub tylko niewielką odległość od domu. Jak zatem widać, wizerunek kreują nawet ci najmniejsi i to od wieków, choć kiedyś nie było takiej świadomości i aż tylu narzędzi marketingowych.

Podwórkowa forma tworzenia wizerunku jednak zanika w większości branż. Nawet małe firmy coraz częściej decydują się na współpracę z agencjami reklamowymi.
Profesjonalna firma reklamowa ma do czynienia z różnymi branżami. Co za tym idzie, pewna optyka jest nieco szersza, a śledzenie trendów na rynku pomaga zdecydowanie w tworzeniu nowych i nowatorskich wizji. Klient może zatem odnieść wymierne korzyści.

Dość często udaje nam się wpływać na zmianę decyzji Klientów, która skutkuje skierowaniem środków na działania bardziej efektywne i to w ramach tego samego budżetu. Prostym przykładem niech będzie sytuacja Klienta, z którym współpracowaliśmy już wcześniej, a który skontaktował się z naszą agencją reklamową, z konkretnym pomysłem, w celu realizacji grafiki do reklam prasowych. Tak, nie poprzestaliśmy na przyjęciu zlecenia. Po analizie okazało się, że za te same pieniądze możemy dotrzeć do dużo większej liczby odbiorców, w lepszy wizerunkowo sposób.

Początkowo, koncepcja Klienta zakładała stworzenie i publikację cyklicznych reklam prasowych w jednej gazecie. Klient wykonał wyliczenia. Dla przykładu, nakład 20.000 sztuk, pięć wydań, czyli reklamę zobaczy 100.000 osób. Błąd. Przecież gazetę (szczególnie tę) kupują stali czytelnicy. Zatem jedynym plusem cykliczności, byłoby utrwalenie wizerunku dla (upraszczając) około 20.000 potencjalnych Klientów. Nie wspominamy już o nikłej skuteczności samego przekazu akurat w tym konkretnym medium. Dlatego wykonaliśmy odpowiednie kroki, analizy i te same pieniądze zostały wykorzystanie nieporównanie efektywniej. We współpracy z agencją reklamową nie chodzi zatem zawsze tylko o sam projekt. Dobra agencja reklamowa ma również maksymalizować skuteczność, proponując jak najlepsze rozwiązania, których Klient wcale nie musi znać.

Dodaj komentarz