Nowe trendy w reklamach internetowych

Nowe trendy w reklamach internetowych

Od kilku lat chcąc nie chcąc każdy z nas stał się celem dla reklamodawców internetowych. Powstają kolejne narzędzia, dzięki którym banery, teksty i animacje promujące poszczególne produkty i usługi trafiają do ściśle sprecyzowanej grupy osób. Jak to się dzieje, że osobom zainteresowanym zakupem kosmetyków wyświetlają się reklamy właśnie tych produktów?

Jesteś śledzony

Gdyby każdemu, kto aktualnie korzysta z internetu wyświetlał się taki komunikat to właściwie nie byłoby w tym nic z kłamstwa. Poszczególne serwisy i wyszukiwarki internetowe zapisują bowiem niemal wszystkie nasze ruchy w sieci, odwiedzane strony, spędzony na nich czas, wpisywane słowa kluczowe w wyszukiwarkach itp. Dzięki przetworzeniu tych informacji reklamodawcy mogą później sprzedawać reklamy, które kierowane są wyłącznie do osób potencjalnie zainteresowanych daną usługą lub produktem. Wracając do przykładu z kosmetykami to jeśli np. Przeszukując zasoby internetu wpisywaliśmy frazy takie jak: kosmetyki, tanie kosmetyki, sklep z kosmetykami, dobry krem nawilżający etc. Dzięki wykorzystaniu tych informacji wyświetlana jest nam stosowna reklama, która promuje właśnie sklepy online z kosmetykami.

Jakość zastąpiła ilość

Współczesne metody zbierania informacji o userach dają wielkie możliwości w zakresie zwiększenie efektywności z kampanii reklamowych. Wykorzystanie wiedzy o zainteresowaniach internautów powoduje, że nieświadomie stają się oni ofiarami reklamy. Po części jest to również korzystne dla nas zjawisko, bo zamiast godzinami przeszukiwać internet wystarczy kliknąć w reklamę i od razu trafiamy na stronę sklepu z produktami, które właśnie są nam potrzebne. Sytuacja ta zmieniła także sposób rozliczania kampanii reklamowych. Kiedyś głównym wyznacznikiem ceny była ilość odsłon reklamy, czyli chodziło o to aby jak największa liczba internetów ja obejrzała. Dziś również chodzi o duże liczby, ale tylko w zakresie użytkowników o odpowiednim profilu. Jest on weryfikowany poprzez kliknięcia w reklamę – jeśli klika to znaczy, że faktycznie jest zainteresowany a reklama trafiła na podatny grunt. Strach pomyśleć jaki będzie kolejny krok w tym obszarze.

Dodaj komentarz