Czy gadżety reklamowe rzeczywiście działają?

Czy gadżety reklamowe rzeczywiście działają?

Nie każda firma posiada na stanie gadżety reklamowe. Wiele z nich, zwłaszcza firm nowych i małych, dopiero zastanawia się nad ich zakupem. Nie da się ukryć, że jest to dodatkowy wydatek dla firmy. Z tego względu niektórzy podchodzą do niego sceptycznie i zastanawiają się, czy jego ponoszenie w ogóle ma sens.

Poniżej omówimy skuteczność gadżetów reklamowych, przedstawimy ich największe zalety, a także doradzimy, jakie na jakie gadżety reklamowe warto postawić w pierwszej kolejności. Zapraszamy!

Materiały reklamowe naprawdę działają – i to na dwóch poziomach

Mówiąc o skuteczności gadżetów reklamowych, trzeba zaznaczyć, że jest to reklama, która działa na dwóch poziomach. Po pierwsze, wywołuje pozytywne uczucia u osoby obdarowywanej w momencie, kiedy otrzymuje ona dany gadżet. Szczególnie w sytuacji, w której jest to jakiś przydatny czy droższy gadżet, w tym momencie sympatia do marki może znacząco wzrosnąć.

Po drugie, jeśli dany gadżet jest użyteczny i nie trafi do szuflady, a rzeczywiście będzie użytkowany przez pewien czas, za każdym razem dana osoba będzie widziała logo i nazwę naszej firmy, które umieściliśmy na rozdawanych materiałach. W ten sposób ułatwimy danemu potencjalnemu lub obecnemu klientowi zapamiętanie naszej firmy, przez co w przyszłości, jeśli będzie on szukał usługodawców oferujących takie usługi, jak my, być może pomyśli o nas w pierwszej kolejności.

Jak widać, gadżety reklamowe nie są czymś, co działa tylko krótkoterminowo. Mogą one wesprzeć sprzedaż i poszerzyć świadomość naszej marki nawet przez długi okres po ich rozdaniu. Dlatego też warto, aby każda firma nimi dysponowała. W pewnych sytuacjach jest to wręcz oczekiwane, na przykład podczas targów branżowych – stoisko pozbawione gadżetów często będzie cieszyło się mniejszą popularnością niż takie, z którego odwiedzający mogą odejść choćby z kubkiem, smyczą czy długopisem.

Gadżety nie muszą być drogie

Ograniczony budżet na materiały promocyjne to nie problem. Faktycznie, gadżety droższe mogą wywołać lepsze wrażenie (dlatego warto zawsze mieć ich kilka na podorędziu dla najważniejszych klientów i kontrahentów), ale nawet tani gadżet jest lepszy niż żaden.

Takie tanie i uniwersalne gadżety, jak długopisy, notatniki, pendrive’y czy kubki, mogą być dobrą opcją, zwłaszcza na początku. Musimy jedynie zadbać o to, aby projekt wzoru, który umieścimy na takich gadżetach, był estetyczny i wyraźny. Warto zlecić jego przygotowanie profesjonalnemu grafikowi. W ten sposób unikniemy sytuacji, w której wydamy pieniądze na gadżety, a logo będzie trudne do rozpoznania lub nieatrakcyjne wizualnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.