Dlaczego warto połączyć Outlooka z systemem CRM?

Dlaczego warto połączyć Outlooka z systemem CRM?

Obecnie coraz ciężej znaleźć firmę średnią lub dużą, która nie używa systemu CRM (Customer Relationship Management), na jego wdrożenie decydują się także niektóre firmy małe. System do zarządzania relacjami z klientami jest jednak najbardziej wydajny i skuteczny wtedy, kiedy dostarczamy do niego jak najwięcej danych ze wszystkich punktów styku z klientami.

Takim punktem styku jest niewątpliwie komunikacja e-mailowa – wciąż jest ona bardzo popularna w kręgach biznesowych i nie wyparły jej komunikatory, nie wszystko też jest zawsze załatwiane za pośrednictwem rozmów telefonicznych. Można w związku z tym często spotkać się z pytaniem: dlaczego (i czy w ogóle) warto połączyć Outlooka z systemem CRM? Odpowiadamy!

Co daje połączenie Outlooka z systemem CRM?

Jeśli zdecydujemy się na połączenie go z systemem CRM Outlook będzie automatycznie przekazywał systemowi dane między innymi odnośnie wysyłanych maili, listy kontaktów, załączników będących w obrocie i nie tylko. Wszystkie te informacje mogą okazać się bardzo przydatne podczas analizowania i porządkowania prowadzonych działań.

Trzeba bowiem zaznaczyć, że chociaż Outlook sam w sobie jest rozbudowanym programem, dającym duże możliwości, to nie jest on CRM-em z krwi i kości i w związku z tym brakuje mu pewnych funkcji organizacyjnych, pozwalających zapanować nad pewnym chaosem związanych z mnogością znajdujących się w mailach danych.

Taka zależność występuje zresztą nie tylko w przypadku Outlooka, natomiast został on wspomniany z powodu jego dużej popularności w kręgach biznesowych. Z systemami CRM można zazwyczaj zintegrować także inne skrzynki e-mail, na przykład Gmaila, chociaż oczywiście wiele zależy tutaj od tego, z jakiego systemu korzystamy.

Jak połączyć CRM z Outlookiem?

Łączenie CRM z Outlookiem to bardzo prosty proces, polegający w dużej mierze na zainstalowaniu specjalnej wtyczki. Następnie wszystkie dane będą już przekazywane automatycznie i nie będzie trzeba sobie zaprzątać tym głowy. Nie trzeba będzie samodzielnie przepisywać danych (na przykład danych kontaktowych, które z oczywistych względów są kluczowe) do CRM-a, co może zająć sporo czasu, ponieważ będą się one synchronizować bez udziału pracownika.

Nie bez powodu coraz większy nacisk kładzie się na automatyzację pracy, w tym także na automatyzację pewnych zadań związanych z zarządzaniem relacjami z klientami. Zadaniem dobrego CRM-a jest ograniczenie czasu, jaki pracownicy muszą poświęcić na proste, trywialne zadania, tak, aby mogli oni w dużej mierze zajmować się bardziej złożonymi kwestiami, takimi jak analiza zebranych przez system CRM danych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.