Trendy 2022 w kampaniach marketingowych na Facebooku

Trendy 2022 w kampaniach marketingowych na Facebooku

Prowadzenie Facebooka dla profilu firmowego to dynamiczny, nieustannie ewoluujący proces. Administratorzy i moderatorzy biznesowych fanpage’y muszą regularnie monitorować poziom zaangażowania i liczbę interakcji zachodzących z osobami obserwującymi profil – jeśli trend okazuje się spadkowy, muszą oni opracować nową strategię, która z powrotem przyciągnie zainteresowanie followersów. Jakie działania będą cieszyć się dużą popularnością w kolejnych miesiącach 2022 roku?

Kompleksowe prowadzenie Facebooka to nie tylko obsługa profilu

Choć prowadzenie Facebooka w dalszym ciągu stanowi fundamentalne narzędzie do promocji w social mediach, trendy pokazują jednak, że na popularności zyskują nie tylko same konta oficjalne, lecz również związane z nimi grupy tematyczne. Przy profilach firm deweloperskich błyskawicznie powstają grupy sąsiedzkie, twórcy gier komputerowych mogą poznać feedback od graczy, a osoby budujące markę osobistą zyskają możliwość otrzymania opinii od zainteresowanych ich usługami klientów.

Co sprawia, że grupy te cieszą się rosnącym powodzeniem? Jedną z przyczyn, dla których coraz więcej osób decyduje się dołączyć do grup na Facebooku (które skutecznie wyparły większość popularnych forów dyskusyjnych), jest możliwość interakcji pomiędzy samymi użytkownikami. Mogą oni swobodnie wymieniać się opiniami na temat danych usług i produktów czy zadawać nurtujące ich pytania rzeczywistym klientom danej firmy.

Firma od kuchni, czyli zaprezentuj się swoim klientom

Od momentu wybuchu pandemii COVID-19 wiele firm, które musiały ograniczyć swoją działalność w formie stacjonarnej, zdecydowało się zwiększyć nakłady na promocję swoich działań w internecie. Na popularności zyskały m.in. wszelkiego rodzaju relacje live, dzięki którym osoby śledzące daną markę mogły dowiedzieć się więcej na temat jej aktualnych planów czy poznać załogę odpowiedzialną za tworzenie produktów.

Planując długoterminowe prowadzenie Facebooka, warto zastanowić się nad umieszczeniem w harmonogramie cyklicznych transmisji na żywo. Materiały te mogą przybierać zróżnicowane formy – unboxing firmowych produktów, wywiad z pracownikami bądź zaproszonymi specjalistami, a nawet sesje Q&A bezpośrednio z osobami śledzącymi profil, które będą miały okazję do bliższego zapoznania się z naszą firmą.

Warto podkreślić, że prowadzenie Facebooka z wykorzystaniem relacji live przynosi szereg dalekosiężnych korzyści, dotyczących zarówno pozytywnego wizerunku na temat oferowanych przez firmę produktów bądź usług, jak i budowania marki osobistej zatrudnianych specjalistów. Transmisje na żywo stanowią również bardzo dobrą okazję do promowania podjętej współpracy z influencerami – metoda ta może pomóc nam dotrzeć do zupełnie nowego grona klientów.

Zleć prowadzenie Facebooka niezawodnej marce

Szukasz agencji social media, która pomoże Ci przekuć polubienia i udostępnienia w mierzalne zyski? Skontaktuj się ze specjalistami Frank&Greg – marki specjalizującej się w tworzeniu strategii i prowadzeniu działań w mediach społecznościowych. Odwiedź stronę frankandgreg.com/social-media-organiczne/facebook/ firmy Frank&Greg, wypełnij załączonego na stronie briefa i poznaj korzyści, jakie zapewni Ci inwestycja w profesjonalne działanie na Facebooku oraz Instagramie.

Źródło: Agencja Social Media Frank & Greg

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.