10 rzeczy, które Twoi klienci chcieliby, abyś o nich wiedział.

10 rzeczy, które Twoi klienci chcieliby, abyś o nich wiedział.

Słuchanie klientów jest jednym z głównych kluczy do sukcesu jako przedsiębiorca. Duża liczba startupów zamyka swoje podwoje, ponieważ nie udało im się dostosować do potrzeb i pragnień swoich użytkowników. Brak dostosowania się do potrzeb rynku jest jedną z głównych przyczyn niepowodzenia biznesu.

1. Jakość obsługi klienta.

Jakość powinna być zawsze najważniejsza dla firm. Niezależnie od sektora działalności, wszystkie badania pokazują, że klienci bardziej cenią sobie nienaganną usługę lub produkt niż usługę wykonaną szybko.
Z drugiej strony, klienci twierdzą, że nie wracają do firm, których obsługa okazała się słaba. Rozważ sprawdzenie naszych wskazówek, jak nauczyć się najlepszych podstaw obsługi klienta.

2. Spersonalizowana oferta.

Każdy użytkownik lubi być postrzegany jako wyjątkowy. Badania pokazują, że gdy klientom oferuje się spersonalizowaną obsługę, są oni skłonni zapłacić więcej za podobną usługę.

3. Zapamiętaj ich imiona.

Klienci zapamiętają nazwę Twojej firmy, jeśli Ty zapamiętasz ich: podobnie jak w przypadku poprzedniej zasady, badania wykazują, że klienci są bardziej uważni i zainteresowani, gdy słyszą lub czytają swoje imię.

4. Zaskocz swoich klientów.

Jeśli zaskoczysz swoich klientów w pozytywny sposób, nie zawahają się oni mówić o tym wokół siebie i zapewnią Ci darmową reklamę. Dobra niespodzianka nie zawsze oznacza dodatkowy wydatek, może to być zwrócenie szczególnej uwagi, gdy klient się tego nie spodziewa, spontaniczny gest handlowy.

5. Małe gesty.

Wzbudzanie życzliwości i zaufania klientów nie musi oznaczać większych wydatków: małe gesty są równie cenne jak duże wydatki. Zwracaj uwagę na swoich klientów, na ich potrzeby, traktuj ich z empatią, a sukces będzie blisko.

6. Znaczenie programów lojalnościowych.

Programy lojalnościowe są trafnie nazwane. Klienci są dwa razy bardziej skłonni do powrotu do firmy, jeśli są z nią związani poprzez system lojalnościowy. Spraw, aby Twoi klienci stali się ambasadorami marki.

7. Stwórz historię wokół swojej marki.

Nie chodzi tylko o posiadanie świetnego produktu lub usługi, klienci lubią również znać historię stojącą za marką. Nie wahaj się romantycznie opisywać powstania firmy, narodzin projektu, aby łatwiej było im się do niego odnieść.

8. Opinie Twoich klientów są źródłem inspiracji.

Potrzebujesz inspiracji? Daj klientom głos, są oni często prawdziwym i istotnym źródłem inspiracji. Starannie zbieraj pozytywne i negatywne opinie od swoich klientów.
Pozytywne informacje zwrotne zwiększą Twoją motywację i przypomną Ci, dlaczego robisz to, co robisz. Negatywne opinie pomogą Ci ulepszyć Twoje produkty i usługi.
W ten sposób, zamiast spekulować na temat tego, co myślisz, że twoi klienci chcą, dasz im dokładnie to, czego potrzebują, i poruszysz swoją firmę we właściwym kierunku.

9. Sprzedawaj czas zamiast pieniędzy.

Klienci cenią sobie czas nad kosztami. Bez względu na to, jaki produkt lub usługę przedstawisz, komunikuj emocje, które zamierzasz dać swoim klientom, a nie aspekt finansowy.

10. Wizja pieniędzy sprawia, że klienci są mniej hojni.

W zależności od sektora działalności, dane te mają kluczowe znaczenie. Jeśli sprzedajesz przedmioty luksusowe, istotne może być podkreślenie rzadkości Twoich produktów. Jeśli na przykład sprzedajesz usługi związane z ekonomią społeczną, odniesienia do pieniędzy mogą odstraszyć Twoich klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.