Czy warto promować markę w social media?

Czy warto promować markę w social media?

Facebook i Instagram to jedne z najbardziej popularnych mediów społecznościowych. Z uwagi na tak szerokie zainteresowanie tego rodzaju portalami, na przestrzeni lat rozwinęły one systemy reklamowe, dedykowane przedsiębiorcom, ale też ludziom, którym zależy na promocji konkretnych fan page’y. Czy takie działania faktycznie przynoszą zamierzony skutek, czy jednak lepiej zainwestować kapitał w inną formę reklamy?

Reklama na Facebooku – czy to ma sens?

W pierwszej kolejności należy sobie zdać sprawę z faktu, że tak na prawdę nie istnieje w stu procentach pewny sposób prowadzenia kampanii marketingowych. Oczywiście szereg narzędzi pozwala na stworzenie właściwej strategii, która przekłada się na rezultaty. Jeśli ktoś planuje rozpocząć przygodę z Facebook Ads, w pierwszej kolejności powinien sprawdzić system działania tego rodzaju usług. Na początek trzeba określić docelową lokalizację – reklama może mieć zasięg globalny lub krajowy, a nawet regionalny, ograniczony do konkretnej miejscowości. Trzeba także zdecydować do jakiej grupy wiekowej odbiorców skierowana jest kampania. Dodatkową opcją jest wybór płci. Ten element zbliżony jest do sposobu targetowania kampanii reklamowej w Google Ads. Jest to jednak element podstawowy i niezmiernie ważny. Naturalnie, że wybór lokalizacji typu “Polska” jako kraj, zapewnia znacznie szerszy zasięg reklamy. Jednak to nie zawsze przekłada się na faktyczne korzyści. Jeśli ktoś świadczy konkretne usługi w danej miejscowości i jej okolicach, a reklama ma zasięg krajowy, raczej niskie prawdopodobieństwo, że ruch na stronie przełoży się na zyski, czy wyższą liczbę zleceń.

Co warto wiedzieć podczas prowadzenia kampanii na Facebooku

Od pewnego czasu w Facebook można skorzystać z opcji Piksela. Nie każdy jednak zdaje sobie sprawę, czym tak właściwie jest Piksel oraz do czego może być wykorzystany. W ogólnym rozrachunku jest to narzędzie analityczne, które zbiera dane na temat osób, które odwiedzają daną stronę firmową na Facebooku. Dane dotyczą między innymi konkretnych czynności, jakie poszczególni odwiedzający wykonują na stronie. Podstawowym błędem podczas prowadzenia kampanii na Facebooku jest właśnie brak Piksela.

Jak aktywować Piksel?

W pierwszej kolejności należy wejść w menadżer zdarzeń z poziomu menadżera strony firmowej. Następnie należy odnaleźć opcję Piksel w celu jego aktywacji. Od tej pory Facebook zacznie zbierać rzetelne informacje na temat ruchu na stronie. Pozwala to na lepsze dostosowanie konkretnych kampanii reklamowych.

Jak wykorzystuje się kampanie na Facebooku?

Przede wszystkim możliwe jest skupienie się na kilku aspektach. Jednym z podstawowych jest zwiększenie liczby polubień strony firmowej. Innymi elementami są większy ruch na stronie, który dotyczy polubień pod postami, jak również komentarzy. W zależności od charakteru działalności, można także targetować kampanię na zwiększenie wiadomości, które użytkownicy przesyłają. W zależności od celu, można przeprowadzić kampanię wśród osób, które stronę już polubiły, ich znajomych, jak zupełnie nowej grupie potencjalnych odbiorców. Działania tego typu muszą być przemyślane. Budowanie pozytywnej relacji z klientami, jak również ich przywiązania do produktu, wymaga tego, aby regularnie tworzyć kampanie reklamowe. Z uwagi, iż Facebook pozwala na prowadzenie kilku kampanii jednocześnie, często działania podejmowane są kompleksowo. Część funduszy zostaje przekazany na poczet wzrostu liczby polubień, część natomiast wykorzystywana jest w celu zwiększenia ruchu na stronie. W tym drugim przypadku wiele firm decyduje się na prowadzenie kampanii wśród osób, które już polubiły stronę lub ją obserwują. Trzeba pamiętać, iż na tablicy danego użytkownika, w zależności od jego preferencji, wyświetlana jest ograniczona ilość fanpagów. Duża ilość polubień nie zawsze oznacza, iż każda z tych osób jest aktywna na danym fapage’u, dlatego warto także zatroszczyć się o lajki, które już się posiada. Pozwala to na budowanie pozytywnej relacji z klientami, jak też dobrego wizerunku firmy.

Dodaj komentarz