Bez Internetu jak bez ręki – dzisiaj to powiedzenie sprawdza się jak mało które. Internet jest wszędzie i wszystko jest (a przynajmniej powinno być) w Internecie. Jak nie dać się zwariować, a wykorzystać to medium jak najlepiej do promocji własnej firmy? Oto kilka podpowiedzi!
Działalność w Internecie dla wszystkich?
Jeśli prowadzisz własną firmę, niezależnie od tego, czym się zajmuje i ilu pracowników zatrudnia, ani na jaką skalę działa, powinna istnieć także w Sieci. Są przedsiębiorstwa, których funkcjonowanie opiera się tylko o Internet, takie jak e-sklepy, które nie mają swojej fizycznej siedziby, a przynoszą ogromny przychód i są także jednymi z największych firm w kraju (albo na świecie). W tej sytuacji to oczywiste, że muszą mieć swoją stronę www, prowadzić marketing i kampanie promocyjne w Internecie (ale nie tylko).
A co z firmami, które nie funkcjonują w Sieci? Im także potrzebna jest obecność w świecie wirtualnym, choćby dlatego, że dzisiaj ludzie poszukiwania zaczynają właśnie tam. Chcąc kupić meble, książkę, zabawki dla dzieci czy ubrania, szukając hydraulika czy sklepu ze zdrową żywnością pierwsze co zrobią, to wpiszą hasło do internetowej wyszukiwarki (czyli najczęściej Google). Żeby znaleźć nasz sklep (stacjonarny) czy kontakt, jeśli świadczymy konkretne usługi, musimy istnieć w Sieci. Inaczej nawet najlepiej prosperująca firma jest skazana na porażkę, natomiast strony www mogą wznieść ją na wyżyny.
Jak się piąć?
Wspomniana już wyszukiwarka Google jest ważnym źródłem znajdowania innych interesujących stron. W tym przypadku, zakładając strony www, należy pomyśleć o ich odpowiednim pozycjonowaniu. Na czym to polega? Na tworzeniu takich treści, które będą korzystne pod kątem wyszukiwarek, czyli będą odpowiednio długie, wartościowe i będą zawierały słowa kluczowe (czyli hasła, jakie użytkownicy wpisują w okno, szukając czegoś konkretnego). Wysoki wynik wyszukiwania sprawi, że więcej osób odwiedzi stronę internetową, a co za tym idzie- może zainteresować się naszą firmą i oferowanymi przez nią usługami czy produktami. Z wyszukiwarką wiążą się także płatne reklamy, często oparte na formie PPC (Pay Per Click).
Warto się nimi zainteresować, ponieważ także przynoszą duży ruch na stronie, a dodatkowo reklamodawca płaci tylko za faktyczne odwiedziny na witrynie, a nie za samo wyświetlanie reklamy. Nieważne, jaką formę reklamy wybierzemy spośród szerokiego wachlarza, dostępnego w Internecie. Najważniejsza jest zawsze strona główna firmy, bo to do niej prowadzą jakiekolwiek banery i inne formy reklamy. Ona także ma być pozycjonowana i promowana, jest swoistą wizytówką firmy w sieci. Trzeba zadbać, by była jak najestetyczniej wykonana, zawierała cenne wiadomości dla użytkownika
i sprawiła, żeby wybrał właśnie naszą firmę, spośród innych konkurencyjnych na rynku.