Formułowanie odpowiedniego przekazu reklamowego

Formułowanie odpowiedniego przekazu reklamowego

Problem – Aby sprawdzić czy dana jednostka reklamowa jest odpowiednio efektywna należy ją przetestować. Nie poddając analizie nowych sprzedawców, typów jednostek reklamowych czy kanałów komunikacji z użytkownikami stracić możesz potencjalne korzyści finansowe.

Rozwiązanie – Znajdź oprogramowanie, które pozwoli ci lepiej przetestować oferowane internautom reklamy. Do wyboru masz wiele darmowych rozwiązań przeznaczonych dla bloggerów. Są to między innymi AdRotate czy AdMob. Niektóre z nich są w stanie zmienić wygląd odnośników afiliacyjnych lub też śledzić popularność jednostki reklamowej i zmieniać ją w zależności od pory dnia czy tygodnia celem maksymalizacji uzyskiwanych zysków. Nie wahaj się też napisać do mnie – z przyjemnością polecę ci kilka ciekawych wtyczek, które samodzielnie sprawdziłem pracując nad stronami moich klientów.

Problem – Jeżeli nie podpowiesz użytkownikowi co ma zrobić, będzie musiał się on tego domyślić samodzielnie. Nie możesz zakładać, że wszyscy internauci odwiedzający twoją stronę klikną w linki polecające i podejmą działanie, którego od nich oczekujesz. Niektórzy odbiorcy mogą być niezainteresowani przeprowadzeniem danej akcji lub też nie wiedzą w jaki sposób powinni się zachować. Dlatego też tak istotne są zachęty do działania.

Rozwiązanie – Wezwania do podjęcia określonego działania mogą przyjmować różnorodne formy. Niektóre z nich są bezpośrednie a inne – nieco bardziej subtelne. Poniżej podaję kilka przykładów:

Możesz być całkowicie bezpośredni lub działać subtelnie. Używaj ilustracji oraz innych form przekazu, które sprawdzają się w przypadku twojej branży najlepiej. Pamiętaj jednak, żeby zawrzeć w każdym wpisie wezwanie do działania i poinformować użytkownika co ma zrobić w kolejnym kroku procesu zakupowego. Unikniesz dzięki temu sytuacji, w której wpisze on nazwę partnera bezpośrednio w wyszukiwarce – nie otrzymałbyś wtedy jakiejkolwiek prowizji.

Problem – Wielu bloggerów nie stosuje rotatorów pod swoimi postami.

Rozwiązanie – Dodaj pod wpisami rotatory z produktami, o których traktują te pierwsze. Mogą to być towary, z których można przygotować danie, narzędzia które pozwolą naprawić awarię, lub nawet bilety podróżne. Niezależnie o czym traktuje twój blog, zawsze istnieje szansa, by przy pomocy sieci partnerskiej rozpromować określone produkty. Rotatory stosuj zawsze w dolnej części wpisu, aby klienci mogli się z nimi zapoznać już po przeczytaniu twojego artykułu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.