Ile kosztuje przygotowanie ulotek?

Ile kosztuje przygotowanie ulotek?

Zastanawialiście się kiedyś nad tym, ile można zapłacić za wydrukowanie ulotek reklamowych, nie łudźcie się, wcale nie tak dużo.Jeśli wydaje wam się, iż firmy płacą miliony za to, by za pomocą ulotek wypromować swoje przedsiębiorstwa to jesteście w błędzie. Powinniście bowiem zdawać sobie sprawę z tego, iż tak naprawdę ulotki są bardzo tanie, z tego względu ich produkcja jest tak masowa.

Przyjrzyjmy się zatem nieco bliżej, cenom, które przyjdzie nam zapłacić, jeśli zamarzymy sobie, by zaprojektowane przez nas ulotki ujrzały światło dzienne. Jeśli będziemy chcieli wyprodukować dwa i pół tysiąca ulotek to w zależności od rozmiaru zapłacimy za nie jednej z firm od 329 do 699 złotych, przy czym najtańsze są ulotki w formacie A6, a najdroższe te A4. Warto przy tym wiedzieć, iż zamawiając dwa razy tyle ulotek zapłacimy jedynie około pięćdziesięciu złotych więcej. Z kolei jedna z Warszawskich drukarni wyprodukuje nam dwadzieścia tysięcy ulotek A6 za jedyne siedemset złotych netto. Za taką samą liczbę ulotek wielkości kartki od bloku przyjdzie nam zapłacić już znacznie drożej, bo tysiąc siedemset złotych. Jednak tu pięć tysięcy ulotek kosztowało nas będzie jedyne 650 złotych plus VAT.

Jaka praca taka płaca. Jaka praca taka płaca. Porzekadło bardzo stare, ale sprawdza się do dziś. W zależności od tego, jaką pracę sobie znajdziemy to dostaniemy do niej adekwatne wynagrodzenie. Wiadomo żeby dostać dobra prace trzeba mieć dobre wykształcenie. A co kiedy nie mamy takiego? Zawsze możemy zgłosić się do biura pracy tymczasowej. W każdym większym mieście bez problemu znajdziemy takie. Jedną z takich prac tym czasowych jest rozdawanie ulotek. Ulotki reklamowe to świetny sposób by zarobić trochę pieniędzy. Oczywiście stawka za roznoszenie ulotek nie jest duża, waha się od 6 do nawet 8 złotych na godzinę. Firmy płacą kolporterom, bo dla nich ulotki reklamowe są formą konkurencji z innymi podobnymi formami. Ulotki reklamowe swoja historię zaczęły już jakiś czas temu, ale do dziś nic nie straciły na popularności, jest wręcz odwrotnie, cały czas się rozwijają i mają coraz większy wpływ na wybory konsumentów. Pieniądze może nie są duże, ale praca tez nie należy do najcięższych, więc chyba nie ma co narzekać.

Przekaz każdego komunikatu reklamowego musi odbywać się za pomocą jakiegoś nośnieka . Wybór jest duży. Można użyć drogiej telewizji, tańszego radia lub wydrukować reklamę w czasopiśmie. Do wyboru dochodzi jeszcze małe ogłoszenie w gazecie, ogromne plakaty w publicznym miejscu lub rozesłać listy, docierające do konkretnych odbiorców. Wybór nośnika przekazu reklamowego uzależniony jest od kilku czynników, do których zaliczyć można : środki pieniężne jakimi dysponuje firma, odbiorcy reklamy, typ produktu, działania podjęte przez konkurentów, efektywność dostępnych nośników, rodzaj grupy docelowej.Nośniki Ph. Kotler podzielił na: – gazety; – telewizję; – pocztę bezpośrednią; – radio; – czasopisma; – reklamy zewnętrzne (tzw. outdoor).

Dodaj komentarz