Jak realizować zwycięskie pomysły wyróżniające Twoje treści?

Jak realizować zwycięskie pomysły wyróżniające Twoje treści?

Pomysły – to one są walutą skutecznej strategii copywriterskiej. Ale jak właściwie wpadać na pomysły, które są zarówno kreatywne, jak i komercyjnie opłacalne? Jak wziąć małą iskierkę czegoś obiecującego i przekształcić ją w treść, którą ludzie będą chcieli czytać i na którą będą reagować? I jakie są najlepsze sposoby, aby na nowo spojrzeć na swój biznes i odkryć potencjalne pomysły, które mogą się w nim czaić?

Ile warte są pomysły?

Pomysł w tym kontekście może obejmować zmianę tonu głosu, tworzenie treści skierowanych do konkretnego sektora. Może to być wypróbowanie nowego sposobu komunikowania się z klientami, czy to na blogu, czy przez e-mail. Może to oznaczać zrobienie czegoś, co wydaje się zupełnie inne, na przykład wykorzystanie treści do zachęcenia potencjalnych klientów do wzięcia udziału w wydarzeniu lub też napisanie po raz pierwszy bezpośrednio do interesariuszy. Tak więc, tworzenie pomysłów na treści może obejmować:

Ton głosu: Pomysł może dotyczyć bardziej nieformalnego sposobu komunikowania się z klientami. Można też dostosować ton, aby przemówić do innej grupy odbiorców.

Podejście: Nowym pomysłem tutaj może być wypróbowanie nowej perspektywy na to, jak przedstawiasz swoją firmę, produkty lub usługi. Na przykład zamiast pisać o tym, co robisz dla swoich klientów, możesz mówić o rezultatach, które dla nich tworzysz.

Przesłanie firmy: Są to pomysły, które chcesz, aby inni ludzie mieli o Twojej firmie. Jak ludzie postrzegają nas teraz, a jak chcemy, aby postrzegali nas jako innowatora, firmę o ugruntowanej pozycji lub lidera rynku? Pomysły, które rozwijasz w swoim podejściu copywriterskim, jeśli są skuteczne, to te, które mogą pomóc w kształtowaniu tego, jak ludzie reagują na Twoją firmę. Są to podstawowe idee – te, które będą komunikować, co jest wspaniałe i różne o swojej firmie w swojej stronie internetowej, blogu, biuletynach e-mailowych

To wymaga planu

Wymyślanie pomysłów jest kreatywne. Wykorzystanie tych pomysłów w biznesie jest komercyjne. Choć świetnie jest mieć mnóstwo świeżych pomysłów, to na nic się one zdadzą bez jasnej strategii. Wiele firm uwielbia nowe pomysły na treści, ale brakuje im motywacji, aby je zrealizować. Jednym ze scenariuszy może być to, że firma szuka bardziej bezpośredniego i interesującego sposobu na opowiedzenie o swoich produktach. Ale nie można po prostu zacząć od tego, aby przejść od treści formalnych do nieformalnych.

Plan wprowadzenia zmiany obejmowałby określenie przesłanek: jaki rodzaj tonu będzie najbardziej efektywny, charakter grupy docelowej i wiele innych aspektów. Wymaga to starannej dyskusji i oczywiście zaangażowania właściwych osób. Jest to coś, nad czym pracowałem ostatnio dla pewnej firmy. Treść strony internetowej dla tej wysoce technicznej firmy czyta się jak instrukcję obsługi. Pracowaliśmy ostrożnie i strategicznie, aby wziąć pomysł nowego głosu dla swoich produktów i uczynić go rzeczywistością, bez utraty precyzyjnego technicznego przekazu, który jest kluczowy dla tego, kim są jako firma.

Nie można zadowolić wszystkich

Jeśli masz nadzieję, że znajdziesz pomysł, który zadowoli wszystkich, przez cały czas, przygotuj się na długie oczekiwanie. Charakter prezentowania nowego podejścia lub pomysłu w porównaniu z tym, jak zawsze postępowano, jest taki, że zazwyczaj jest ktoś, kto nie będzie z tego zadowolony. To może być ktoś z Twojej firmy. Może to być jeden lub dwóch z Twoich klientów. Ale gdybyśmy wszyscy zrezygnowali z dobrych pomysłów z powodu negatywnych opinii, nie byłoby innowacji i kreatywności. A życie byłoby dość nudne. Najważniejsze jest, aby mieć jasność co do potencjalnej wartości swojego pomysłu.

Na przykład, jeśli Twoim planem jest stworzenie nowego arkusza danych, który będzie skierowany do odbiorców w bardziej bezpośredni i angażujący sposób, bądź gotowy do zakomunikowania, dlaczego będzie to wartościowe. Powiedz jasno sobie i innym, dlaczego jest to dobre dla Twojej firmy i dla tych, dla których arkusz jest przeznaczony. Ale nie ignoruj wątpiących. Zwróć uwagę na ich pytania i zobacz, czy jest sposób, aby utrzymać ich w pętli, aby zapewnić coś, co spełnia ich potrzeby też.

Nie zawsze jest to łatwe…

…ale jest tego warte. Opracowanie i wdrożenie nowego, ekscytującego pomysłu nie zawsze jest prostym procesem. Być może będziesz musiał dobrze przemyśleć sposób sformułowania niektórych komunikatów. Być może będziesz musiał pominąć pewne aspekty, do których byłeś emocjonalnie przywiązany. Ale jeśli jest to dobry pomysł, to w końcu się opłaci.

Oznacza to dokonywanie trudnych wyborów dotyczących tego, co zachować, a co pominąć. To jest zawsze trudna część copywritingu. Posiadanie strategii często oznacza dokonywanie trudnych wyborów. Może być kuszące, aby zdecydować się na newsletter, który jest skierowany do wszystkich. Jednak trudniejszy wybór, jakim jest napisanie newslettera dla konkretnego rynku i poświęcenie na to dodatkowego czasu, pomoże stworzyć bardziej wartościowe i spersonalizowane doświadczenie dla wybranych odbiorców.

To nawyk

Nawyk to potężna rzecz. Może pracować dla Ciebie lub przeciwko Tobie. Może być wadą lub powodem do osobistego i zawodowego zwycięstwa. W tym kontekście, nie jest to tak istotne jak jedzenie wystarczającej ilości owoców lub chodzenie na zdrowe spacery, ale znajdowanie nowych pomysłów na swoje treści jest naprawdę świetnym nawykiem do rozwinięcia. I nie jest to tak trudne, jak się wydaje. Najtrudniej jest zacząć. Ale im więcej rozglądasz się za nowymi podejściami i wiadomościami, tym więcej inspiracji powinieneś zacząć znajdować.

Wystarczy, że pozbędziesz się oczekiwania, że pomysły będą w pełni ukształtowane, a naprawdę wyrobisz sobie ten nawyk. Chodzi mi o to, aby wyrobić w sobie nawyk bycia otwartym na nowe pomysły, na inspirację przypadkowymi rzeczami lub na przykład rozmowami z klientami. Zanotuj fragment pomysłu i zachowaj go, aby móc nad nim popracować w późniejszym czasie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.