Jak restauracje przyciągają do siebie klientów?

Jak restauracje przyciągają do siebie klientów?

Nie da się ukryć faktu, że dużą część wśród gości restauracji w dużych miastach stanowią turyści. Lokale takie jak restauracje, puby czy kawiarnie o atrakcyjnym położeniu nie mogą narzekać na brak zainteresowania ze strony odwiedzających.

Jednakże co zrobić, kiedy turyści i mieszkańcy miast nie mają do restauracji „po drodze”? Wśród osób odwiedzających restauracje pojawiła się zupełnie nowa grupa klientów, która przed wizytą w lokalu kieruje się opinią znalezioną na jego temat w Internecie. To właśnie tam upatrywać należy szansy na zdobycie nowych gości restauracji i właśnie o tą grupę „turystów kulinarnych” szczególnie warto zabiegać.

Segment klientów przychodzących z sieci

Opiniami na temat lokali znalezionymi w Internecie kierują się przede wszystkim turyści (w tym także turyści z zagranicy), których wiedza na temat dobrych restauracji w mieście jest z wiadomych względów mocno ograniczona. Warto podkreślić fakt, że dla tej grupy gości restauracyjnych bardzo często znaczenie ma także prestiż miejsca, w którym zamierzają zjeść.

Biorą oni pod uwagę różne kryteria – od opinii znalezionych w sieci (ich ilości i jakości), poprzez zdjęcia jedzenia, aż do ilości reklam znalezionych na temat lokalu w Internecie, czy sposobu w jaki komunikuje się wybrany lokal. Okazuje się, że te restauracje, które stawiają na intensywną promocję w sieci mogą liczyć na większą liczbę odwiedzających, niż ich konkurencja niezorientowana na grupę klientów z Internetu.

W jaki sposób podejść do promowania lokalu, by w naturalny sposób podnieść liczbę odwiedzających? Przede wszystkim istotna jest promocja w kanałach social mediach. Profil na Facebooku stanowi dla klientów źródło informacji o godzinach otwarcia, menu, aktualnych promocjach i wystroju wnętrza. Niezbędnym elementem jest też wizytówka w Google Moja Firma – dzięki niej umieścisz swoją firmą na mapie Google. Wprowadzisz dane kontaktowe i teleadresowe swojego lokalu, godziny jego otwarcia oraz oznaczysz udogodnienia ważne dla gości (WiFi płatność kartą, klimatyzację, parking, etc.).

Ważne jest też dbanie o publikację atrakcyjnych zdjęć i wysokiej jakości filmów w sieci, przedstawiających zarówno jedzenie, jak i lokal. Je także możesz umieścić za pomocą Google Moja Firma. Niektórzy z restauratorów decydują się także na promocję przez płatne reklamy, które wyświetlają się internautom, gdy ci zalogują się do sieci w konkretnym mieście.

Jedzenie posiłków… wzrokiem

Dla współczesnych gości restauracji duże znaczenie obok smaku dania ma jego wyglądu, a także prestiż miejsca. Lokalni turyści najczęściej szukają lokali o unikatowej karcie dań, menu bogatym w regionalne potrawy czy miejsc najzwyczajniej modnych. Dzieje się tak, ponieważ wszechobecne w życiu social media, pozwalają im chwalić się odbytymi podróżami i odwiedzonymi miejscami. To między innymi profesjonalna fotografia kulinarna przyciąga zainteresowanych do lokalu, w którym serwuje się pięknie wyglądające dania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.