Jak skutecznie wykorzystać e-marketing

Jak skutecznie wykorzystać e-marketing

Wielokrotne autorespondery, czy jak kto woli ‘inteligentne’ autorespondery są coraz popularniejsze. Ponadto wyraźnie nakreśla się trend wzrostowy dla branży e-mail marketingu i nawet świadomość konsumentów jakby większa w tej kwestii. Jak wykorzystać ten trend do własnych korzyści? Jak wykorzystać e- mail marketing w swoim biznesie? Poniżej prezentuję 5 pomysłów na wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w biznesie internetowym.

1. Szkolenie e-mailowe

Pierwszym pomysłem na wykorzystanie narzędzi e-mail marketingu we własnym biznesie jest napisanie kursu e-mailowego powiązanego tematycznie z Twoją branżą. Jeżeli na przykład prowadzisz sklep sprzedający telefony komórkowe, to możesz napisać kurs: „jak wybrać telefon, który spełni Twoje oczekiwania”. Niech każda wiadomość będzie kolejną wskazówką jak wybrać najodpowiedniejszy dla siebie telefon. W taki sposób uzyskasz bazę osób, które są zainteresowane kupnem telefonu, a jeśli otrzymają od Ciebie kilka cennych wskazówek to może nawet skorzystają z oferty Twojego sklepu bez namawiania ich do tego.

2. Newsletter na blogu

Blogi to kolejne bardzo dynamicznie rozwijające się narzędzie internetowe. Niestety czytniki rss są dużo mniej popularne od blogów, co znacznie utrudnia podtrzymanie komunikacji z osobą, która już raz trafiła na naszego bloga. Rozwiązaniem tego problemu może być newsletter rozsyłany wraz z pojawieniem się nowego wpisu na blogu. Krótkie streszczenie najnowszego wpisu może zachęcić sporą grupę osób do ponownego zajrzenia na naszą stronę. Dodatkowym atutem takiego rozwiązania jest budowanie bazy kontaktów do osób, które są zainteresowane tematyką naszego bloga.

3. Newsletter na forum

Dobrze prowadzone i popularne fora internetowe potrafią być kopalnią wiedzy. Niestety zazwyczaj każdy nowy czytelnik po założeniu konta i przeczytaniu kilku interesujących go wpisów, całkowicie zapomina, że założył konto na jakimś forum. Dzięki możliwościom jakie daje e-mail marketing można znacząco zwiększyć ilość osób, które będą wracały po kolejną dawkę wiedzy. Jednym z pomysłów to umożliwiających może być regularny newsletter (wysyłany np. raz w tygodniu), który zawierałby kilka najciekawszych wątków poruszonych w ostatnim tygodniu, wraz z ich krótkimi opisami.

4. Lista adresowa do promocji

Kolejnym pomysłem na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym może być prowadzenie listy mailingowej przeznaczonej specjalnie do wysyłania powiadomień o obniżkach i promocjach. Można ją stworzyć, opierwając się na danych o najczęściej kupujących klientach lub po prostu zamieścić formularz na jednej z podstron sklepu. Ludzie uwielbiają obniżki (szczególnie kobiety), więc specjalna oferta wysłana bezpośrednio na ich skrzynkę może przynieść ciekawy efekt w postaci zwiększonej ilości zamówień.

5. „Jak używać produktu X”

Interesującym zastosowaniem e-mail marketingu w sklepie internetowym może być stworzenie kolejki wiadomości, która będzie opisywała naszym klientom możliwości wykorzystania naszego produktu lub przydatność poszczególnych funkcji. Nawet kilkudniowe oczekiwanie na paczkę w niektórych wypadkach może wydawać się wiecznością. Nie musi jednak tak być. Dzięki e-mail marketingowi możesz każdego dnia oczekiwania wysyłać swojemu nowemu klientowi jedną wskazówkę dotyczącą zamówionego towaru.

Dla lepszego zobrazowania mojego pomysłu posłużę się przykładem. Załóżmy, że Twój sklep internetowy zajmuje się sprzedawaniem telewizorów plazmowych najlepszych marek. Wiadomo, że wszyscy kupują telewizor, aby po prostu oglądać swoje ulubione programy. Jednak możliwości współczesnych telewizorów są dużo większe. Dlaczego by nie wyjaśnić klientowi jak działa funkcja zatrzymania obrazu, wyświetlania obrazu w obrazie, czy chociażby jak obejrzeć film z komputera na swoim nowiutkim 42 calowym ekranie. Jestem przekonany, że tak doinformowany klient zaraz po odebraniu przesyłki zacznie testować opisane przez nas funkcje i jeszcze przez długi czas będzie pamiętał, że warto kupować w Twoim sklepie. Zazwyczaj nawet proste wskazówki mogą być dla naszych klientów bardzo cenną wiedzą, która skłoni ich do powrotu, ponieważ będą czuli się profesjonalnie obsłużeni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.