Jak zarabiać na blogu?

Jak zarabiać na blogu?

W ostatnim czasie coraz bardziej powszechne jest zarabianie na blogu. Oczywiście, nie mówimy tu o blogach prywatnych, gdzie chwalimy się swoimi rozterkami miłosnymi, planami na przyszłość, ocenami w szkole czy rozwodzimy się nad tym, w czym iść na dyskotekę, bowiem takie informacje w żadnej mierze nie interesują reklamodawców. A, jak wiadomo, to właśnie za pośrednictwem reklam głownie zarabiamy na nim. Dlatego niesamowicie ważne jest to, aby dotyczył on tematyki, która ewentualnie ma szanse na zainteresowanie ze strony specjalistów z zakresu marketingu i efektywnej promocji.

Z pewnością, największym uznaniem ieszą się blogi dotyczące finansów czy medycyny, a najmniejszym rozrywkowe. Jednak musimy pamiętać o tym, iż tego rodzaju blogów jest bardzo wiele, a więc możemy mieć problem z przebiciem się. W związku z czym warto też pomyśleć o blogach adresowanych do niszowej grupy odbiorców lub informujących o nowych produktach, które pojawiają się na rynku, zwłaszcza jeśli dotyczą nowinek technologicznych. Ponadto, blog powinien dotyczyć zagadnień, które nas interesują, gdyż trudno kogoś przekonać do danego produktu, jeśli sami nie jesteśmy nim zainteresowani.

Kiedy reklamodawcy będą zainteresowani umieszczaniem banerów na naszym blogu?

Według powszechnej opinii mile widziany jest blog, który ma 10-30 tysięcy użytkowników w ciągu miesiąca. Owszem, czasami się zdarza, iż reklamodawcy korzystają z bloga, który jest rzadziej odwiedzany, ale zazwyczaj zyski z reklam są mniejsze, bowiem zwykle są uzależnione od jego popularności. Należy wspomnieć o tym, iż blogi o szerszym zasięgu nie są cenione przez specjalistów w dziedzinie marketingu, ponieważ ich koszt jest porównywany z promocją w prasie, a ona ma większy zasięg i jest bardziej opłacalna.

Na jakich reklamach zarobimy najwięcej?

Nie ulega wątpliwości to, iż największe zyski przyniosą nam te reklamy, które wyglądają efktownie graficznie. Jednak nie mogą być one zbyt duże i przysłaniać treści wpisów, gdyż będą drażnić czytelników, w szczególności mowa tu o bardzo uciążliwych reklamach dźwiękowych. Poza tym, zbyt nachalna promocja przyniesie odwrotny skutek od zamierzonego. Oczywiście, mamy jeszcze do dyspozycji linki tekstowe, ale są one mniej dochodowe. A, więc najlepiej jest postawić na reklamy nienarzucające się, atrakcyjne wizualnie i pasujące do tematyki bloga, aby tworzyły z nim spójną całość.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.