Przedsiębiorcy doskonale wiedzą o tym, że aby poradzić sobie z dzisiejszą konkurencją, muszą sięgać po jak najbardziej atrakcyjne rozwiązania. Z tego też względu zagadnienie, jakim jest marketing nowej generacji nie jest im obcy. Potrafią oni wykorzystywać większość usług internetowych adekwatnie do swoich potrzeb. Dzięki temu stają się bardziej konkurencyjni, wiarygodni oraz o wiele bardziej przyjaźni dla przyszłych klientów.
Jedną z licznych form reklamowania się, a tym samym docierania do klienta, są tak zwane mikroblogi. Są to niewielkie serwisy internetowe, na których można umieszczać treściwe i konkretne wpisy, nieprzekraczające 180 znaków. W treści może pojawić się link do strony czy zdjęcia ilustrującego dany opis. Przedsiębiorcy mają do swojej dyspozycji trzy tego typu mikroblogi. Dwa z nich mają zasięg ogólnoświatowy, co zwiększa znacznie zainteresowanie potencjalnego klienta, oraz jeden o zasięgu krajowym. Wszystkie one przyczyniają się do wzbudzenia w potencjalnym kliencie zainteresowania daną treścią. Powinna więc być ona jak najbardziej unikalna, ale przy tym i intrygująca oraz zachęcająca. Nie może ona jednak przypominać tradycyjnej reklamy w formie: „wejdź i kup”. Teksty reklamowe umieszczane na mikroblogach typu Blip, Tweeter czy Flaker powinny dotyczyć nowości, jakie firma wprowadziła lub jakie zamierza wprowadzić na rynek w najbliższym czasie.
Dzięki faktowi, iż wszystkie te mikroblogi cieszą się ogromną popularnością, istnieje duże prawdopodobieństwo, iż treść wpisu zostanie szybko dostrzeżona i przekazana dalej. Ogromnym plusem tego typu serwisów jest fakt, że przeciętny użytkownik nie musi się w nich rejestrować by odczytać dany komunikat. Dobrze, jeśli firma zadba też o to, by wiadomości pojawiały się w miarę regularnie, ale w określonych odstępach czasu. Poza tym dobrze jest również, kiedy firmy umieszczą na swojej wizytówce odnośniki do serwisów, na których istnieją. Dzięki temu zyskają w oczach klientów miano bardziej rozpoznawalnych i uniwersalnych. Mikroblogi można też wykorzystać do marketingu szeptanego lub do reklamy w ramach systemu partnerskiego.