Google Ads to system reklamowy należący do Google’a, pozwalający na zamieszczanie reklam w wyszukiwarce, stronach sieci partnerskiej (np. blogi), YouTube oraz na urządzeniach mobilnych. Tworząc kampanię mamy do wyboru następujące rodzaje reklam: tekstową, graficzną, video oraz mobilną. Reklamy tekstowe są to linki sponsorowane, wyświetlane w górnej części oraz po prawej stronie wyszukiwarki, a także w sieci partnerskiej. Reklamy te pojawiają się po wpisaniu przez użytkownika w pasek wyszukiwarki słów kluczowych, zawierających interesujące go treści, usługi czy produkty. Najczęściej reklamy te odnoszą go do strony internetowej danej firmy. Można zawrzeć w nich również dane teleadresowe.
Reklamy graficzne, dzielimy na statyczne i animowane (szybciej skupiają uwagę odbiorców). Pojawiają się na stronach sieci partnerskiej. Często wykorzystywane są przy kampaniach remarketingowych (reklama śledząca, która wyświetla się nam na kolejnych stronach, po wizycie na witrynie, która ma wykupioną kampanię).
Reklamy video wyświetlają się na portalu YouTube, w formie krótkich filmów reklamowych, poprzedzających właściwe video. Z kolei reklamy invideo możemy oglądać w formie tekstowej lub graficznej podczas oglądania filmów.
Reklamy mobilne są to reklamy wyświetlane w formie tekstu, grafiki lub filmu na urządzeniach mobilnych (smartphonach, tabletach). Planując kampanie w Google Ads, pamiętajmy, że nie jej utworzenie, a optymalizacja e celu zmniejszenia kosztów, sprawia zawsze największą trudność. Jednak jeśli wcześniej opracujemy strategię, w której szczegółowo określimy nasz cel oraz grupę docelową i lokalizację, to mamy duże szanse na odniesienie sukcesu przy stosunkowo niskich kosztach.
Pisząc o reklamie w sieci, nie możemy pominąć mediów społecznościowych. Stwarzają ogromny potencjał reklamowy. Główne portale to Facebook oraz Twitter. Razem posiadają ok. 17 mln Polskich użytkowników. Każdy z nich może być Twoim potencjalnym Klientem.
System reklamowy Facebooka „FacebookAds” pozostawia nam do wyboru kilka reklamowych opcji. Możemy zoptymalizować nasza kampanię na: promowanie konkretnego posta, polubienia strony, kliknięcia powodujące przejście na stronę www, konwersje w witrynie czyli np. rejestracja czy zakup w sklepie internetowym, zainstalowanie aplikacji mobilnej, aktywność w facebookowej aplikacji, reakcje na zaproszenia na wydarzenia, skorzystanie z oferty. Wybór celu pozwoli nam zmniejszyć koszty kampanii, a Facebook sam zadba o to, żebyśmy zapłacili jak najmniej.
Reklama na Facebooku może przybrać trzy różne formy w zależności od tego, gdzie jest wyświetlana: w aktualnościach w wersji dla komputerów, w aktualnościach dla urządzeń przenośnych czy w prawej kolumna.
Swój system posiada też Twitter. Reklama przybiera trzy formy: reklama tweetów, reklama konta i reklama trendów (hashtagi, które można promować jedynie przez 24 godziny). Wszystkie wyświetlają się użytkownikom na stronie głównej i są oznaczone jako płatne treści. W przeciwieństwie do reklam na Facebooku, nie promowane treściUżytkownicy Twittera, w przeciwieństwie do fejsbukowiczów, mogą wyłączyć opcję wyświetlania reklam.
Przy planowaniu akcji reklamowych w mediach społecznościowych pamiętajmy o strategii. Załóżmy sobie cel, który będzie mierzalny np. wzrost sprzedaży o X%, albo wzrost liczby obserwujących i po zakończeniu kampanii sprawdźmy, czy udało nam się to osiągnąć. Taki raport może być podstawą przy planowaniu kolejnych kampanii i na pewno pomoże nam zoptymalizować koszty.