Jak skutecznie wypromować ośrodek SPA&Wellness w Internecie? Specjalista z Marketing System odpowiada
Branża Health&Beauty rozwija się w szybkim tempie. W większych i mniejszych miastach powstają nowe ośrodki SPA&Wellness jako odpowiedź na oczekiwania i potrzeby klientów. Potencjalnych odbiorców oferowanych kuracji jest wiele, jednak dużą barierą w ich pozyskiwaniu są konkurencyjne placówki. Prowadzisz własny ośrodek SPA, ale nie wiesz, jak wyprzedzić konkurencję? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do szerszego grona potencjalnych pacjentów? Odpowiedź jest prosta – wykorzystaj siłę Internetu i skutecznie promuj się w sieci. O tym, jak to robić profesjonalnie opowiada Dariusz Jurek – właściciel i Head of SEO w agencji Marketing System.
Czy promocja kliniki w Internecie to tylko pozycjonowanie?
Pozycjonowanie to skuteczny sposób, aby dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów zainteresowanych usługami. Już większość ludzi korzysta z wyszukiwarki (przede wszystkim Google) do wyszukiwania informacji. Jednak w tym wyszukiwaniu ograniczają się przede wszystkim do pierwszych podstron, dlatego warto zadbać o to, by pozycjonowanie doprowadziło do TOP10. Jest to możliwe, korzystając z usług profesjonalnych agencji SEO. Tymczasem bardzo często zdarza się, że kontaktują się z nami właściciele ośrodków SPA, których strony www straciły najwyższe pozycje albo w ogóle wypadły z indeksu Google. Przyznają się wówczas, że pozycjonowanie powierzyli niedoświadczonym pseudospecjalistom. Dlatego jedną z usług dostępnych w naszej ofercie są konsultacje w zakresie filtrów i kar nałożonych przez Google na witrynę jako skutek nieetycznego pozycjonowania przez agencje-krzaki.
Jak więc jeszcze można wypromować się w Internecie?
Pozycjonowanie to jednak dopiero początek, ponieważ tak naprawdę działania w zakresie marketingu internetowego obejmują szereg różnorodnych narzędzi. Na początek świetnie sprawdzą się kampanie linków sponsorowanych AdWords, które pozwalają na natychmiastowe pojawienie się w wynikach wyszukiwania. Jako certyfikowany konsultant Google AdWords mogę podpowiedzieć, że i w tym przypadku kampania powinna być bardzo przemyślana, by inwestycja szybko się zwróciła.
W branży marketingu internetowego działam już ponad 7 lat. Swoją wiedzę zdobywałem i poszerzałem na wielu kursach branżowych w Polsce i za granicą. Doświadczenie zdobywałem również w USA – w międzynarodowej firmie SEO
Warto podkreślić ogromne znaczenie content marketingu, e-PR czy marketingu rekomendacji. Są to techniki, które po pierwsze – wspierają działania SEO, a po drugie – przyczyniają się do budowania silnego wizerunku marki. Użytkownicy Internetu potrzebują bowiem treści praktycznych z ich punktu widzenia – takich, które będą stanowiły odpowiedź na nurtujące ich pytania, itd. Artykuły w formie poradników mogą okazać się znacznie skuteczniejsze niż najlepiej napisany tekst sprzedażowy czy ulotka trafiająca w ręce potencjalnych klientów. Otrzymując praktyczne porady, a nie nachalną reklamę, użytkownik jest bardziej skłonny skorzystać z oferty – tym bardziej, że dany ośrodek SPA widzi w roli eksperta. Dlatego Marketing System koncentruje się w dużej mierze na content marketingu – współpracujemy z wieloma portalami kobiecymi oraz blogerami, którzy umieszczają na swoich stronach wpisy gościnne, itp. To naprawdę działa i przynosi wymierne korzyści.
Warto jednak zacząć w ogóle od analityki internetowej. Chodzi o przeanalizowanie wszystkich działań z zakresu reklamy oraz ocenę ich skuteczności. I właśnie to oferujemy swoim klientom na samym wstępie. Potem jest jeszcze audyt SEO, by promowana witryna była dopasowana pod kątem wyszukiwarki.
Chcąc skutecznie wypromować ośrodek SPA&Wellness bądź inne firmy z branży Healt&Beauty należy działać wielokierunkowo. Ograniczanie się tylko do pozycjonowania nie zawsze daje długofalowe efekty. Jednak połączenie kilku narzędzi i wykorzystywanie ich jednocześnie, może przynieść lepsze rezultaty. Zapewnić ruch zarówno z wyszukiwarki, jak i ruch alternatywny – bardziej „odporny” na zmiany w algorytmie Google.