Zalety i wady linków sponsorowanych

Zalety i wady linków sponsorowanych

Zakładam że względnie orientujesz się co to są linki sponsorowane. Postaram się odpowiedzieć na pytanie „dla kogo linki sponsorowane to najodpowiedniejsza forma reklamy?”.

W zasadzie o ile nie jesteśmy producentem lub dystrybutorem dóbr objętych zakazem reklamy w systemie Google AdWords (wytyczne) nic nie stoi na przeszkodzie aby wypróbować tę formę reklamy do realizacji własnych potrzeb.

Zalety Google AdWords

Niekwestionowaną zaletą linków sponsorowanych jest możliwość wprowadzania bieżących zmian w naszych reklamach (tekstu, grafiki, strony docelowej) bez konieczności posiadania specjalistycznej wiedzy (chociaż dobra znajomość tego medium ma duży wpływ na uzyskiwane rezultaty) oraz ogromna elastyczność finansowania naszych reklam. Jeżeli chcemy jedynie wypróbować tę formę reklamy wystarczy że przeznaczymy kwotę 200-300 PLN aby przekonać się czy warto dalej inwestować w to medium. W obiegu znajdują się również kupony promocyjne AdWords pozwalające na zasilenie nowo powstałych kont dodatkową kwotą w postaci przyznanego kredytu. Firma Google praktycznie rozdaje kupony promocyjne za pośrednictwem partnerów(przy zakupie hostingu, domen itp.) lub w ramach akcji np. Internetowa Rewolucja, aby każdy mógł sobie pozwolić na przetestowanie tej formy reklamy. (Minimalna kwota przelewu w systemie to oficjalnie 40 PLN, ale jeżeli jesteśmy w posiadaniu kuponu promocyjnego AdWords te 40 PLN pozwolą nam na aktywację konta i emisję reklam o wartości ponad 200 PLN)

Czy naprawdę potrzebuję tej formy reklamy?

Przy pomocy pozycjonowania organicznego nie jesteśmy w stanie zapewnić naszej stronie wysokiej pozycji dla wszystkich pożądanych fraz. Linków sponsorowanych pozwalają nam zapewnić sobie wysokie pozycje dla wielu słów kluczowych i przetestować ich skuteczność. Dzięki niemal natychmiastowej reakcji systemu, Google AdWords pozwala nowo utworzonym stronom internetowym pojawić się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce.

Sprawdź co robi konkurencja

Niewiele jest biznesów na tyle niszowych że nie potrzebują żadnej formy promocji. Spróbuj wyszukać hasła związane z Twoją branżą i zobacz jak reklamują się Twoi konkurenci. Czy jesteś w pozycji w której możesz sobie pozwolić na rezygnację z przypływu dodatkowych klientów?

Kto potrzebuje linków sponsorowanych?

W mniejszym lub większym stopniu wszystkim przydaje się dodatkowe źródło ruchu potencjalnych klientów. Spróbuj reklamy na niewielką skalę – jeśli uznasz, że zwrot z inwestycji jest odpowiedni, to jest to doskonała przesłanka do szerszego wykorzystania tego medium do pozyskiwania nowych klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.