Programy lojalnościowe to dziś najpewniejszy sposób na utrzymanie przy sobie stałego klienta. Pozwalają one nam czerpać długofalowe korzyści na tym, że klient robi zakupy w naszym sklepie regularnie, natomiast klient dzięki temu może korzystać z różnego rodzaju zniżek, rabatów, czy gratisów do swoich zamówień. Właśnie na tym jak wpływają one na klientów, powinniśmy się skupić najbardziej.
Klient chce zawsze płacić mniej
Bez względu na to czy jesteśmy dużą siecią spożywczą, czy małym butikiem w centrum miasta celem naszego klienta zawsze jest to samo, zapłacić za usługę jak najmniej. Jeśli program lojalnościowy mu to umożliwi, to chętnie z niego skorzysta. Oczywiście same programy lojalnościowe nie wystarczą, żeby utrzymać go przy nas, ale jeśli je oferujemy, to jest znacznie większa szansa, że z nami zostanie. Klient obok jakości i obsługi będzie zwracał uwagę przede wszystkim na to, ile musi u nas wydać. Jeśli bycie stałym klientem umożliwił mu ciągłe zniżki i rabaty, chętnie będzie do nas wracał, A co za tym idzie, my będziemy zarabiać na tym że on zyskuje.
Klient musi czuć się doceniony
Dzisiaj to klient w stu procentach decyduje, u kogo robi zakupy, zwłaszcza kiedy mówimy o małych przedsiębiorcach. Dlatego powinniśmy się skupić na tym, co możemy mu zaoferować w zamian za dołączenie do naszego programu lojalnościowego. Zniżki to najlepszy sposób, żeby go do siebie przyciągnąć. Ważne jest jednak, żeby z tym nie przesadzić. Klient musi czuć się doceniony, musi wiedzieć, że jesteśmy mu wdzięczni za to, że wybiera nasz sklep, ale jednocześnie nie możemy mu pozwolić przyjmować pełnej kontroli nad naszą relacją. Zbyt duże rabaty albo przyznawanie ich zbyt często doprowadzają do tego, że będziemy odnotowywać straty, a to nie jest korzystne dla naszego biznesu.
Nie oferuj samych zniżek czy rabatów
Dołączenie do programu lojalnościowego musi być zachęceniem do stania się częścią społeczności naszych klientów. Nie oznacza to, że masz od razu utworzyć grupę na Facebooku albo otworzyć specjalne serwer na jakimś komunikatorze. Nie zmienia to jednak faktu, że docieranie bliżej do klienta jest niezmiernie ważne w przypadku programów lojalnościowych głównie dlatego, że nie możemy mu dawać samych rabatów, a musi on czuć, że cały czas korzysta z tej usługi. Dlatego bardzo często programy lojalnościowe opierają się na podawaniu swojego maila i dostarczaniu na niego różnych nowości, na przykład o nowych kolekcjach albo zmianach w regulaminie.
Niech mają od nas coś ekstra
Dostęp do towaru, zanim będzie on ogólnie dostępny w sklepie. Albo specjalne próbki dołączone do każdego zamówienia, na które mogą liczyć tylko osoby korzystające z programu lojalnościowego. To tylko dwie z prawdopodobnie miliona możliwych opcji na to, jak urozmaicić swój program lojalnościowy, jednocześnie nie wydając na niego krocie. Dzięki temu klient zauważy, że faktycznie opłaca mu się korzystać z naszej usługi i jest mniejsza szansa, że z niej zrezygnuje. Utrzymanie przy sobie uwagi klienta jest niesamowicie ważne, ponieważ im częściej będziemy mu oni sobie przypominać, tym bardziej będziemy go podjudzać do tego, żeby w końcu coś u nas kupił.