3 filary dobrej obsługi klienta

3 filary dobrej obsługi klienta

Celem obsługi klienta jest przekształcenie niezadowolonego klienta w klienta, który jest podekscytowany tym, jak dobrze się nim zajęto. To kluczowa kwestia w rozwoju i dążeniu do sukcesu Twojej firmy. Poniżej zamieszczamy 7 wskazówek jak zadbać o odpowiednią obsługę klienta.

Troszcz się o swoich klientów

Świetna obsługa klienta sprowadza się do troski. Korporacja powinna nie tylko dbać o jakość swoich produktów, ale jeszcze bardziej dbać o satysfakcję klientów. Firmy powinny poświęcić trochę czasu, aby upewnić się, że klientowi dostarczono działający produkt oraz że klient rozumie, jak używać i obsługiwać ich produkt. Firmy, które szczycą się doskonałą obsługą klienta, przywiązują dużą wagę do tworzenia poleceń. Aby zapewnić taką możliwość, udostępniają swoim klientom prawo do zadawania wszelkich pytań, wątpliwości oraz oferują naprawę produktu. Jeśli to konieczne, oferują wymianę, rekompensatę lub zwrot pieniędzy za to, co nie działa lub z czego użytkownik nie jest zadowolony. Klient nigdy nie powinien czuć się zlekceważony, zdenerwowany i sfrustrowany długim czasem oczekiwania na telefon, brakiem dostępu do pomocy w weekendy lub odsyłaniem z jednego miejsca do drugiego przy każdym wysiłku włożonym w rozwiązanie jego problemu.

Rób to z pasją

Pasja to podstawa świetnych pracowników obsługi klienta i ich organizacji. Obsługa klienta jest najważniejszym czynnikiem. To pasja oddziela te osoby i organizacje, które wyróżniają się od tych, którzy oferują klientowi absolutne minimum. Kiedy firma jest pasjonatem tego, co robi, nie ma ochoty traktować klientów jak bezosobowe przedmioty, które nie mają znaczenia. Gdy obecna jest pasja, korporacje robią wszystko, aby zapewnić wysoką jakość produktów i satysfakcję klientów. Klient wie kiedy szczerze się o niego troszczysz, a kiedy tylko chcesz dobrać się do jego portfela.

Zadbaj o dobrą komunikację

Solidna komunikacja jest kluczowa w obsłudze klienta. Komunikacja wymaga wysiłku, elastyczności oraz ogromnej ilości cierpliwości i samokontroli ze strony pracownika obsługi klienta. Jednak, aby odnieść sukces na tym polu, korporacja musi przeszkolić swoich pracowników, jak uspokajać i rozwiązywać problemy w przypadku słusznie sfrustrowanych i niezadowolonych klientów. Kiedy klient czuje się oszukany, często staje się wymagający i niecierpliwy. Niezadowoleni klienci oczekują rozwiązań i właśnie tam pojawia się dobra komunikacja. Klienci muszą mieć poczucie, że Twoi pracownicy robią wszystko, co w ich mocy, by rozwiązać ich problem. Pamiętaj, że konsumenci często wolą porozmawiać z żywą osobą niż być odsyłani do zautomatyzowanego systemu rozwiązywania problemów. Ważne również jest przeszkolenie pracowników obsługi klienta w obszarze łagodzenia konfliktów, empatii i inteligencji emocjonalnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.