Współczesny marketing coraz intensywniej rozwija się w sieci. Wynika to przede wszystkim z dużej liczby użytkowników mediów społecznościowych, różnego typu platform, jak również przeglądarek. Dlatego nowoczesny biznes w dużej mierze bazuje na tych narzędziach, w celu tworzenia pozytywnego wizerunku firmy, jak również promocji nowych produktów, czy usług. Od czego zacząć działania marketingowe w sieci?
Własna strona internetowa
To podstawowe narzędzie do zwiększenia zasięgu, jeśli chodzi o promocję swojej firmy. Dzisiaj osoba, która poszukuje produktu lub usługi, w pierwszej kolejności wpisuje daną frazę w przeglądarce. Na podstawie otrzymanych wyników podejmuje decyzję. Strona internetowa powinna oczywiście wpisywać się we współczesne standardy, w tym posiadać wersję mobilną. Ogromna liczba smartfonów i tabletów przekłada się na taką potrzebę. Strony, który kiepsko ładują się na tych urządzeniach, tracą na zasięgu. Istotny jest także interfejs, czyli możliwość łatwego i intuicyjnego poruszania się po niej. Jeśli dla użytkownika jest bardzo trudno namierzyć menu, znaleźć poszczególne opcje, czy konkretne informacje, nie będzie się zbytnio trudził – wybierze stronę, na której wszystko jest widoczne i łatwo dostępne.
Profile na mediach społecznościowych
To również doskonały sposób na utrzymanie stałych relacji z klientami, jak też nawiązanie nowych z potencjalnymi. Portale społecznościowe cieszą się ogromnymi zasięgami. Są doskonałym narzędziem do promocji nowego biznesu, ale również mają pozytywny wkład w rozwój firm o ustabilizowanej pozycji na rynku. Media społecznościowe, w połączniu ze stroną internetową to świetny sposób prowadzenie akcji marketingowych. Trzeba pamiętać, iż możliwe jest przeprowadzenie kampanii Google Ads, która promuje linki sponsorowane. Ma to istotny wpływ na pozycję na liście wyników. Dlaczego to tak ważne?
Wyszukiwarki internetowe i miejsce na liście wyników
To, na ile strona cieszy się zainteresowaniem użytkowników, bezpośrednio zależne jest od tego, na którym miejscu, na liście wyników się znajduje. Spora część osób wybiera pierwsze pięć linków podesłanych jako odpowiedź na konkretne zapytanie. Dlatego jednym z ważnych działań marketingowych jest pozycjonowanie. Ciągłe udoskonalanie samej strony, jak też treści na niej dostępnych przekłada się na jej większą atrakcyjność dla algorytmu wyszukiwarki. Na tej podstawie tworzona jest lista wyników. Szybkim sposobem na pozycjonowanie strony jest wykorzystanie kampanii Google Ads. Tego typu akcje realizowane są przez profesjonalne firmy, ponieważ tylko ten sposób zapewnia osiągnięcie zamierzonych celów.