Skuteczne dotarcie do obecnych i potencjalnych klientów w czasach obecnego szumu informacyjnego nie należy do łatwych zadań. Szczególnie, jeśli firma nie ma dużego budżetu. Na szczęście wraz z rozwojem technologii pojawiły się nowe, powszechnie dostępne rozwiązania, które rozwiązują ten problem.
Pozwalają one na efektywną, bezpośrednią komunikację z klientami i kontrahentami niskim kosztem. Nic więc dziwnego, że marketing mobilny cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony polskich przedsiębiorstw, od małych, przez średnie, po największe. Tylko jak wdrożyć go w swojej firmie? Jakie narzędzia będą przydatne?
Marketing mobilny opiera się na kontakcie SMS-owym
W pierwszej kolejności warto wyjaśnić, czym właściwie jest marketing mobilny i dlaczego przydadzą się do niego specjalne narzędzia. Na tę formę marketingu składają się różne formy kontaktu z klientem za pośrednictwem jego telefonu komórkowego – szczególnie popularnym rozwiązaniem są SMS-y.
SMS-y charakteryzują się wysoką częstotliwością otwarcia (a gdy już zostaną otworzone, często są też odczytywane w całości, głównie z racji na niewielką ich długość). Odbiorcy nierzadko zapoznają się z nimi w bardzo krótkim czasie od otrzymania wiadomości, jako że większość osób nie rozstaje się ze swoim telefonem na dłuższe okresy.
Jednocześnie nie sposób nie zauważyć, że ręczne rozsyłanie SMS-ów do setek czy tysięcy klientów byłoby mało wygodną opcją, nie mówiąc już o tym, ile czasu mogłoby to zająć. Stąd też pojawia się potrzeba korzystania ze specjalnych narzędzi, dzięki którym wysyłka jest łatwiejsza, szybsza i urozmaicona dodatkowymi funkcjami, które pozwalają na efektywniejszą realizację kampanii.
Rozbudowana platforma SMS to podstawa
Aby skutecznie prowadzić kampanie z zakresu marketingu mobilnego, warto poznać i korzystać z rozbudowanych platform SMS. Takie narzędzia umożliwiają wysyłkę SMS do dużej liczby odbiorców jednocześnie, oferując przy tym wiele funkcji, które znacznie ułatwiają zarządzanie i analizowanie kampanii.
Wiadomości mogą być przesyłane w czasie rzeczywistym lub zaplanowane na przyszłość, dzięki czemu można na przykład przygotować i ustawić kampanię na miesiąc do przodu. W ten sposób pracownicy nie będą musieli pamiętać o uruchomieniu wysyłki we właściwym momencie, a do tego będzie można zaplanować wysyłkę na terminy poza godzinami pracy, np. wieczory czy weekendy.
Dobre platformy SMS pozwalają na personalizację wiadomości, co oznacza możliwość dostosowania treści do poszczególnych odbiorców poprzez automatyczne stosowanie dla każdego numeru przypisanego do niego imienia, nazwiska, nazwy firmy czy innych detali. Personalizacja przyczynia się do zwiększenia efektywności komunikacji i większego zaangażowania klientów, więc warto mieć tę kwestię na uwadze, tworząc treść wiadomości.
Tego typu narzędzia ponadto oferują funkcje analityczne, które pomagają w ocenie efektywności kampanii. W ten sposób można na bieżąco dokonywać zmiany w treści wiadomości, testować różne wersje i zoptymalizować strategię marketingową, aby osiągać jeszcze lepsze rezultaty.