5 trendów na temat marketingu w mediach społecznościowych, które musisz znać

5 trendów na temat marketingu w mediach społecznościowych, które musisz znać

E-marketing jest dynamiczny i ciągle się rozwija. Każdego dnia pojawiają się nowe pomysły, nowe technologie, nowe strategie, seria nowych wskazówek od guru e-marketingu lub firmy, które w pewnym stopniu dezorientują Twoją strategię budowania rynku.
Musisz znać trendy i nowe zasady gry rynkowej, aby modyfikować swoje internetowe kampanie marketingowe w celu ich ulepszenia i rozwoju. Ponieważ konkurencja jest więcej niż ostra na wszystkich frontach rynku e-commerce, ignorowanie trendów i wiadomości branżowych może Cię sporo kosztować. Mądre aktualizowanie i podążanie za trendami okazuje się w większości przypadków zapewniać sukces sprzedażowy. Poniższa dyskusja dotyczy niektórych najnowszych trendów w dziedzinie marketingu w mediach społecznościowych, które powinieneś przyswoić sobie, aby odnieść sukces.

1. Aplikacje do obsługi wiadomości społecznościowych zastępują publiczne sieci społecznościowe takie jak Facebook czy Instagram
Możesz przejść do porządku dziennego z tą informacją, że ludzi pragną zachować jak największą prywatność w swoim życiu, a przejście od publicznych do prywatnych interakcji, także w przypadku mediów społecznościowych nie jest niczym ekstremalnym. Ludzie już nie tyle pragną kolekcjonować znajomych z czasów studiów czy podstawówki. Obecnie wolą raczej specjalizować swoje zachowania w social mediach i dbać o prywatność także w tej sferze. W ostatnich trendach ludzie wolą komunikować się z zaufanymi osobami poprzez takie aplikacje jak WhatsApp, Telegram czy Signal zamiast robić to przy pomocy Facebooka. Po prostu wolą utrzymywać kontakty społeczne bez narażania się na przykre konsekwencje istnienia w ogólnodostępnych sieciach społecznościowych.
Wiadomości prywatne zyskują w ostatnim czasie na popularności bardziej niż publiczne wyrażanie swoich poglądów. Jak wykorzystać tą potrzebę bezpośredniej komunikacji w świecie e-commerce. Oferuj możliwość kontaktu z Twoimi konsultantami na prywatnym gruncie. Daj poznać swoją firmie przez pryzmat naturalnej rozmowy z Twoimi pracownikami za pomocą komunikatorów społecznościowych. Media społecznościowe zawierają okno wiadomości do wysłania prywatnych wiadomości dla wszystkich swoich reklamodawców. Warto to wykorzystać.

2. Fake newsy nie będą już bezkarne
Fałszywe wiadomości będą kontrolowane we wszystkich mediach społecznościowych, a także na w wynikach wyszukiwania. Obecnie prowadzone są zaawansowane prace nad weryfikowaniem informacji odnośnie ich związku z rzeczywistymi wydarzeniami i osobami. Osoby, które tworzą witrynę internetową z fałszywymi wiadomościami o znanej osobie lub wydarzeniu, będą surowo karane.
Witryny tworzące fałszywe informacje zwykle uzyskują najwyższy współczynnik klikalności, który sprawia, że zajmują pierwsze miejsca w każdym rodzaju wyników wyszukiwania. Podobnie jest w przypadku mediów społecznościowych; istnieją strony fanowskie zawierające nielegalne lub fałszywe informacje. Programiści i doradcy wielu agencji międzynarodowych jak rządowych pracują nad wyeliminowaniem ich z wyszukiwarek i mediów społecznościowych. Przyjdzie czas, kiedy nie będziesz musiał martwić się, iż Twój wizerunek może zostać zniekształcony przez nieetycznych konkurentów.

3. Filmy na żywo stają się wspaniałym narzędziem w mediach społecznościowych
Trend ten został zapoczątkowany w 2016 roku i trwa do dziś. Przewiduje się, że w najbliższych latach stanie się jeszcze bardziej popularny. Facebook już od kilku lat zapewnia swoim użytkownikom możliwość przesłania wideo na żywo w technologii 360 stopni. Sprawdź ich stronę główną, aby dowiedzieć się więcej jak je wykonać.

4. Responsywność stron internetowych podstawą sukcesu
Strony internetowe przyjazne dla urządzeń mobilnych stają się coraz bardziej pożądane nie tylko przez użytkowników, ale także algorytmy wyszukiwania. Responsywne strony internetowe stały się nie tylko akceptowalne, ale wręcz potrzebne, ponieważ nasze telefony komórkowe stają się coraz inteligentniejsze i nie rzadko ich wydajność sprzętowa prześciga nowoczesne komputery. Dzięki wykorzystaniu sprzętu, którego do nie dawna używaliśmy wyłącznie do wykonywania połączeń, teraz możesz łatwo przenosić i wykonywać wszystkie czynności, które normalnie wykonywałeś na laptopie czy komputerze stacjonarnym. W ten sposób pojawia się użyteczność urządzeń mobilnych i wymagania aplikacji mobilnych do obsługi wszystkie na mniejszych ekranach.
Twoja firma powinna tworzyć zarówno witryny przyjazne dla komputerów stacjonarnych, jak i urządzeń mobilnych. Aplikacje mobilne są obecne na rynku już od dłuższego czasu i nie znikną, ponieważ zapewniają użytkownikowi swobodę pracy w ruchu i w każdym miejscu. Dlatego też wydanie pieniędzy na stworzenie strony internetowej kompatybilnej z Androidem lub napisanie aplikacji specjalnie dla Twojej firmy z pewnością okaże się mądrą strategią marketingową.

5. Google już nie jest jedynym potentatem w świecie wyszukiwania informacji
Opcje wyszukiwania w mediach społecznościowych są rozwijane również przez takie popularne serwisy społecznościowe, jak Twitter, Facebook czy LinkedIn. Oznacza to, że Twoje tweety, strony fanowskie czy materiały publikowane na LinkedIn powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek również, aby były widoczne na najwyższych pozycjach strony SERP w mediach społecznościowych.
To co trzeba zrobić, aby być bardziej widocznym w mediach społecznościowych to skonstruować swoje tweety z odpowiednimi słowami kluczowymi i wszystkimi technikami, które stosujesz dla organicznego SEO. Pomocne jest także stosowanie hashtagów. Jest to nowy sposób na przyciąganie zainteresowania ludzi i docieranie do nowych interesujących informacji. Warto korzystać z tego trendu częściej.

Dodaj komentarz