Reklamy przy pomocy Google

Oddzielnym narzędziem pozwalającym przygotowywać kampanie AdWords jest Display Planner. Jest to zupełnie nowe narzędzie przystosowane do szacowania ruchu w kampanii sieci reklamowej. Umożliwia ono ocenić szacowany zasięg i koszty. Należy jednak pamiętać, że jest to prototypowe narzędzie nad którym korporacja Google prowadzi jeszcze prace, a w związku z tym uzyskane dane mogą odbiegać nieznacznie od realnych danych. Należy jednak mieć nadzieję, że w Google będzie rozwijał dalej działanie tego narzędzia.

Wykorzystanie Display Player w praktyce

W celu uzyskania danych statystycznych dotyczących prowadzenia kampanii w sieci partnerskiej należy uzupełnić kilka informacji związanych z odbiorcami naszych produktów. Ma to zapewnić, aby reklama w Google była skuteczna. Należy wpisać słowa kluczowe, kategorie lub strony internetowe, które interesują naszych klientów. Następnie należy uzupełnić adres strony internetowej. Kolejnym krokiem jest wybór celu kampanii. Możemy przeprowadzić kampanię nastawioną na bezpośrednią reakcję (kliknięcie w reklamę) lub też promującą markę (opierającą się na liczbie wyświetleń i zasięgu oddziaływań reklam).

Propozycja reklamy w sieci reklamowej

W oparciu o wprowadzone dane otrzymamy propozycję grupy reklam. Tworzona reklama Google opierać się będzie na prezentowanych danych. Otrzymujemy informacje dotyczące całej grupy docelowej odpowiadającej tematyce naszej reklamy. Należy wskazać, że znaleźć możemy informacje o wieku oraz płci osób odwiedzających strony partnerskie. Ponadto otrzymujemy grupy potencjalnych kampanii, z których możemy skorzystać. Grupy potencjalnych kampanii podzielone są na serwisy tematyczne w których wyświetlać będzie się reklama naszej strony. Ponadto otrzymujemy informacje dot. ilości plików cookies oraz liczby wyświetleń reklamy. Dane te są szacunkowe podawane w oparciu o dotychczasowe dane pochodzące ze stron internetowych. Pozwala to szczegółowo dobierać miejsce wyświetleń reklamy. Ważną funkcjonalnością jest możliwość obliczenia szacunkowych kosztów kampanii. Pozwala to dobrać odpowiednie miejsca w zależności od posiadanego budżetu. Dodatkowo istnieje możliwość przeniesienia wybranych ustawień kampanii w sieci reklamowej, bezpośrednio do programu Google AdWords. Ułatwia to załadowanie ustawień i prowadzenie działań w oparciu o uzyskane dane.

Dodaj komentarz