Dzisiejszy rynek pozwala klientom wymagać, a jednocześnie zmusza przedsiębiorców do spełniania ich żądań. Dzięki temu firmy muszą cały czas poszukiwać nowych rozwiązań, żeby zaciekawić klienta i dostarczyć mu jak najwięcej korzyści z wybieranie danych usług. Jednak programy lojalnościowe nie mają tylko i wyłącznie na celu pomóc klientowi, dają też dużo samej firmie i jej właścicielowi.
Utrzymanie stałego klienta przy firmie
Wszyscy znamy zasady 20 80. 20% stałego klienta powinno przekładać się na 80% całości naszego dochodu. Nie jest to oczywiście zależność, którą koniecznie musimy spełnić, ale zbliżenie się do niej jest bardzo korzystne. A żeby można było do tego dojść, potrzebujemy stałych klientów, których dzisiaj bardzo ciężko jest utrzymać, zwłaszcza jeśli pracujemy w sektorze, na którym panuje ogromna konkurencja. I tu z pomocą przychodzą nam programy lojalnościowe, które nie tylko zapewniają nam to, że część klientów nami zostanie, ale jednocześnie mówią im, że jesteśmy zainteresowani tym, żeby z nami zostali. Pokazujemy im więc, że nam zależy, a tym samym mocniej ich do siebie przywiązujemy.
Przypominamy o sobie klientowi
Dzisiaj utrzymanie stałego klienta nie do końca łączy się z tym, co oferujemy, a tym jak postrzega nas klient i czy w ogóle nas pamięta. Jako ludzie tak już mamy, że wybieramy to, z czym mieliśmy już do czynienia. Więc jeśli w kluczowej dla klienta chwili przypomnimy mu, że nasz sklep dalej istnieje i może spokojnie zrobić u nas zakupy, chętniej wybierze nas, niż jakiś niesprawdzony do tej pory lokal. Program lojalnościowy nie oferuje tylko zniżek, ale pozwala nam na przypominanie o sobie, czyli na przykład wysyłanie powiadomień o promocjach albo maili z aktualnościami w naszym sklepie. Dzięki temu klient widzi, że działamy i że może skorzystać na swoim dołączeniu do programu.
Nadążanie za biegnącym do przodu rynkiem
Programy lojalnościowe, nawet jeśli nie widzimy w nich większego sensu, pomagają nam przynajmniej na tej płaszczyźnie. Rynek cały czas idzie do przodu i programy lojalnościowe stosuje już dzisiaj większość firm. Nawet jeśli w większość z nich nie mają one żadnego powiązania z jakimkolwiek bonusem dla klienta, to są one czymś, czego inni nie mają, a więc przyciągają bardziej. Klient czuje, że tamten sklep jest lepszy, bo oferuje coś, czego nie ma pozostała część przedsiębiorców. Dlatego jeśli chcemy pozostać na rynku i być mniej więcej na tym samym poziomie jeśli chodzi o rozwój, powinniśmy prędzej czy później zainteresować się programami lojalnościowymi i wdrożyć je do swojej firmy.