Sam smak to za mało, żeby jedzenie dobrze się sprzedawało. Trzeba pomyśleć o marce

Sam smak to za mało, żeby jedzenie dobrze się sprzedawało. Trzeba pomyśleć o marce

Nie wystarczy mieć smaczny produkt spożywczy (np. czekoladę), żeby mieć dobre wyniki sprzedaży. Trzeba jeszcze dobrze go opakować – zbudować markę, uruchomić reklamę, być może stworzyć cały tzw. lovebrand oparty na storytellingu. Poniżej pokazujemy przykłady dobrze zbudowanych marek słodyczy.

Odrobina przyjemności, czyli słodycze dla każdego

Dietetycy twierdzą, że słodycze nie są zdrowe, ale od czasu do czasu można pozwolić sobie na małe szaleństwo. Warto wtedy sięgać po słodycze najwyższej jakości, które zawierają składniki naturalne. Ich smak jest niebiański i wart popełnienia grzechu dietetycznego.

Czekolada królową słodyczy

Wszyscy kochają czekoladę za jej niebiański smak. Kostka dobrej jakości czekolady poprawia nastrój (podnosi poziom serotoniny) i dodaje energii. To dlatego, że czekolada zawiera wiele cennych składników, do najważniejszych należą żelazo, magnez, potas, cynk, witaminę A, E, witaminy z grupy B, antyoksydanty zwalczające wolne rodniki.

Czekolady produkowane są w różnych smakach (mleczna, deserowa, biała, gorzka) i z różnymi dodatkami (orzechy, rodzynki, nadzienia owocowe), a więc każdy może wybrać swoją ulubioną. Najpopularniejsze marki słodyczy to Milka, Wedel, Wawel, Roshen.

Smak radości dla dzieci i dorosłych

To oczywiście hasło reklamowe Haribo, niemieckiego producenta najpopularniejszych żelków na świecie. Od 1922 r. Haribo zaczęło produkować swój sztandarowy produkt, czyli Złote Misie. Po kolorowe żelki o różnych owocowych smakach bardzo chętnie sięgają nie tylko dzieci, ale także dorośli.

Warto zwrócić uwagę nie tylko na Złote Misie oraz żelki o różnych kształtach, ale także na niezwykle delikatne pianki Chamallows oraz gumy rozpuszczalne MAOAM. Wszystkie produkty łączy jedno – niepowtarzalny owocowy smak.

Ferrero – marka globalna

Początki firmy sięgają 1946 r,. kiedy to Petro Ferrero we włoskiej miejscowości Alba zaczął produkować czekoladowy krem z dodatkiem orzechów laskowych. To poprzednik obecnej Nutelli uwielbianej przez dzieci. To doskonały słodki dodatek do kanapek i różnych słodkich deserów. Po Nutellę chętnie sięgają także dorosłe łasuchy.

Obecnie firmę prowadzi już trzecie pokolenie, przez kilkadziesiąt lat rozwoju znacznie poszerzyła się oferta Ferrero, które posiada obecnie 31 fabryk rozlokowanych na całym świecie. Najpopularniejsze marki słodyczy Ferrero to oczywiście Nutella, Ferrero Rocher (pralinki czekoladowe), Raffaello (pralinki kokosowe), Tic Taci (drażetki o różnych smakach) oraz Kinder. To cała linia produktów czekoladowych dla dzieci obejmująca czekoladki, batony, mleczne kanapki oraz oczywiście jajka niespodzianki, które w swoim wnętrzu kryją miniaturowe zabawki dla dzieci. To ich składanie sprawia największą radość maluchom.

W każdym razie słodycze mogą być bardzo smaczne, ale jednak anonimowe – to dlatego, że producent wyszedł z założenia, że jeśli z powodu marki zarobi więcej, to wyda też sporo na marketing. Do tego warto pamiętać, że przy budowie marki dochodzi ryzyko nietrafionwej inwestycji i konieczność większego zaangażowania się, co wiąże się z poświęceniem energii i czasu prezesa firmy.

Jednak na świecie nie brakuje firm, które na bazie oryginalnych i smacznych słodyczy zbudowali niemal kulturę. Przykłady znajdziesz np. tutaj – https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Marki_s%C5%82odyczy i https://www.kuri.com.pl/lista-producentow.html

 

Dodaj komentarz