Klient jest dla nas najważniejszy, bo to od niego zależy, jaki zyski przyniesie nam nasz biznes. Wiele większych korporacji stawia na wchodzenie z nim w dialog i dowiedzenie się, w jaki sposób mogą usprawnić swoje usługi. I choć rzadko nasza pojedyncza opinia może coś zmienić, to powinniśmy się od nich uczyć i również zbierać jak największy feedback od naszych klientów i klientek.
Klient wie, czego chciał, jak już to dostanie
Często nasi kliencie nie do końca wiedzą, czego oczekują, aż nie dostaną do ręki finalnego efektu naszej pracy. Wtedy może pojawić się niezadowolenie i precyzowanie, o co im dokładnie chodziło. Zbieranie informacji zwrotnych od klientów pomoże nam przygotować się na takie sytuacje w przyszłości, a także zorientować się, co faktycznie możemy ulepszyć, żeby pomóc klientowi zdecydować się na coś konkretnego. Każdy, kto prowadzi biznes usługową, wie, że klienci nie muszą znać się na tym, czego potrzebują, ale są skłonni wyrażać o tym opinię, kiedy już to dostaną. Dlatego trzeba się przygotować na wszelkie ewentualne niedogodności i wymagane poprawki.
Lepsza obsługa klienta na wszystkich poziomach
Sami możemy nie zdawać sobie sprawy z tego, że nasz system na którymś poziomie nie działa, zwłaszcza jeśli zatrudniamy u siebie pracowników. Klient może przekazać nam, gdzie wkradają się błędy albo które elementy sprawiają mu największą trudność. Być może nasz formularz kontaktowy na stronie jest za mało przejrzysty, sposób płatności daje za mało możliwości albo brakuje na naszej stronie pewnych filtrów, które pomogłyby odszukać to, na czym zależy klientom. Takie wady są bardzo ważne i musimy bezwzględnie posłuchać w ich temacie klientów, nie możemy bowiem ryzykować, że ktoś zrezygnuje z naszych usług tylko dlatego, że nie będzie mu pasowała nasza obsługa.
Większa liczba poleceń i większa ilość klientów
Wiele firm pyta nas o to, czy polecilibyśmy ich swoim znajomym. Wbrew pozorom takie pytanie wcale nie jest głupie, większość przedsiębiorców świetnie zdaje sobie sprawę z tego, że marketing szeptany napędza nam największą liczbę stałych klientów. Im mniejszą jesteś firmą, tym bardziej powinno Ci na nim zależeć. Dlatego jeśli masz taką możliwość, postara się dowiedzieć, czy twoi klienci by Cię polecili, a jeśli nie, to dlaczego. To pozwoli Ci w przyszłości zwiększyć swoje szanse na rynku, a wiadomo, że większość osób w pierwszej kolejności wybiera polecony im sklep czy usługodawcę, bo jest to dla nich najlepsza gwarancja tego, że będą mieć wszystko idealnie wykonane.