5 zasad budowy dobrej strony przechwytujacej

5 zasad budowy dobrej strony przechwytujacej

Bez znaczenia jest to czym się zajmujesz, czy prowadzisz własną działalność, czy odpowiadasz za wielką kampanię reklamową w firmie. Jeżeli chcesz zdobyć kontakt do nowych potencjalnych klientów za pomocą internetu, strona przechwytująca jest do tego idealna. Żeby jednak posłużyć się tym narzędziem bezwzględnie musisz wiedzieć jak powinna wyglądać strona Landing Page.

Każda dobra strona Landing Page ma pewne niezmienne cechy. Jest 5 głównych elementów strony przechwytującej, które powinny znaleźć się na takiej stronie.

Poniżej zamieściłem listę elementów, które posiada „klasyczna” strona Landing Page. Każdy z tych elementów jest częścią przemyślanej całości. Nie ma możliwości, żeby któryś z elementów  nie współgrał z pozostałymi:

1. Twoja unikalna propozycja sprzedażowa
a. Nagłówek
b. Nagłówek wspomagający
c. Wzmocnienie
d. Argument zamykający

2. Element graficzny

3. Korzyści oferty
a. Podsumowanie korzyści
b. Szczegóły

4. Dowód
a. Dowód społeczny
b. Wyznaczniki zaufania

5. Wezwanie do działania (call-to-action)

W poniższych przykładach zobaczysz jak powinna wyglądać strona landing page na przykładzie 2 rodzajów stron przechwytujących. Zwróć uwagę na ich układ i kluczowe elementy:

Elementy strony generującej leady (lead generation landing page)
Elementy strony „prowadź dalej” (click-through landing page)
1. Unikalna propozycja sprzedażowa

Zawiera stwierdzenia, wyrażenia które mają wyjaśnić czym jest Twoja oferta. W 4 elementach powinna opowiadać o całej ofercie na stronie przechwytującej.

1a. Nagłówek

To pierwsza rzecz, którą zobaczą czytelnicy zaraz po znalezieniu się na stronie. Bardzo ważne jest, aby nagłówek w kilku słowach wyjaśniał jaki jest cel strony, oraz musi być spójny z kliknięciem, które doprowadziło go do tej strony.

1b. Nagłówek wspomagający

Treść w tym miejscu jest rozszerzeniem nagłówka dominującego. Czcionka jest trochę mniejsza, przez co może zawierać więcej treści wspomagającej.

1c. Wzmocnienie

Wzmocnienie jest niczym drugi nagłówek. Podczas gdy odwiedzający będzie skanował treści na stronie, ważne aby nagłówek wzmacniający również się wyróżniał graficznie i informacyjnie.

1d. Argument zamykający

Czytelnik zbliżając się do końca, w tym miejscu może trafić na jeszcze jedną korzyść Twojego produktu, czy usługi. W pewien sposób ta sekcja jest podobna do wzmocnienia. Tutaj można zakomunikować dominującą wartość oferty. W przypadku strony click-through argument zamykający powinien być połączony z powtórzonym wezwaniem do działania.

2. Element graficzny

W tym miejscu powinien znaleźć się najlepszy, wyróżniający się materiał graficzny w formie zdjęcia lub krótkiego filmu dotyczącego produktu. Powinien ściśle współpracować z nagłówkami i celem strony. Bardzo dobrym pomysłem jest zaprezentowanie praktycznego użycia za pomocą filmiku. To bardzo podnosi skuteczność całej oferty. Potencjalni klienci, którzy zobaczyli film są o 52% bardziej pewni w podejmowaniu decyzji zakupowej.

3. Korzyści oferty 

3a. Podsumowanie korzyści

Podsumowanie korzyści powinno być zrobione w takiej formie, aby czytelnik łatwo mógł skanować wzrokiem kolejne wypunktowane frazy. W tym miejscu należy odwołać się do problemów, na które czytelnik szuka rozwiązania.

3b. Szczegóły

Tutaj można doprecyzować wcześniej wypunktowane frazy. Pamiętaj, aby korzyści przedstawiać w takiej formie, by najpierw rzucała się w oczy konkretna zaleta oferty, a dopiero później można wprowadzać detale. 

4. Dowód społeczny

To potężne narzędzie, które może wzmocnić cały przekaz. Uważaj jednak, aby zrobić to z wyczuciem i dobrym smakiem. Nie trudno bowiem o wzbudzenie w czytelniku podejrzeń typu „strasznie naciągana opinia”. Jeśli korzystasz z czyjejś opinii o Twoim produkcie, można dołączyć link do strony klienta, aby zwiększyć wiarygodność dowodu.

5. Wezwanie do działania (call-to-action)

Projektując swoją stronę przechwytującą cały czas musisz pamiętać jaki jest jej cel. Wezwanie do działania musi bezwzględnie współgrać z tym co dzieje się na całej stronie. Właśnie CTA odpowiada za konwersję na stronie, czyli to ilu czytelników postanowi zostawić swoje dane w formularzu czy podjąć dalsze działanie określone przez przycisk. Zwróć uwagę nie tylko na wygląd przycisku CTA ale także tekst jaki będzie zawierał. 

Pamiętaj! Czasem drobne zmiany w grafice lub tekście strony przechwytującej mogą przełożyć się na znacznie lepszą konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.