Jesteś właścicielem strony firmowej i chciałbyś, aby przyciągała jeszcze więcej klientów? W zdobywaniu zleceń i budowaniu widoczności w sieci konieczne jest wyświetlanie się witryny na wysokich pozycjach w wyszukiwarce. W jaki sposób pozycjonować stronę? Na co zwracać uwagę i czego unikać, aby witryna znajdowała się w TOP10?
Napisz ciekawe teksty z odpowiednim rozmieszczeniem słów kluczowych
Google opiera swoją działalność na oferowaniu użytkownikowi ciekawych i użytecznych dla niego treści. Dlatego też zanim umieści daną stronę w wynikach wyszukiwania na określonym miejscu, dokładnie bada jej zawartość, rozmieszczenie fraz, ilość obrazków czy akapitów. Na tej podstawie określa tematykę treści. Wyszukiwarka sprawdza również linkowania wewnętrzne oraz te pochodzące z zewnętrznych serwisów.
Dlatego pierwszym krokiem jest dokładna analiza słów kluczowych. Warto wybierać frazy, które nie są mocno popularne i mają po kilkadziesiąt wyszukiwań miesięcznie. Badajmy również konkurencję i publikowane przez nich teksty. Oprócz klasycznych słów kluczowych warto przygotować sobie najpopularniejsze wyrażenia, które pojawiają się w danym temacie. Tylko taka ogólna analiza sprawi, że będziemy w stanie stworzyć artykuł wysoko wyświetlający się wyszukiwarce.
W każdym z tekstów pamiętaj, aby stosować krótkie akapity i dzielić treść na mniejsze części rozdzielone nagłówkami. Używaj wypunktowań oraz pogrubiaj najważniejsze fragmenty (one przykuwają wzrok wyszukiwarki). Dodawaj ciekawe i powiązane z tematyką wpisu obrazki. Do tego odpowiednio je oznaczaj przy pomocy meta opisów. Dla każdego tekstu twórz oddzielny meta title i meta description.
Pamiętaj, że Google nagradza artykuły, których długość wynosi przynajmniej 3000 znaków ze spacjami. Krótsze mogą być uznane za tzw. thin content.
Linkowanie zewnętrzne i analiza techniczna strony
Odnośniki, które umieszczasz na swojej stronie lub które bezpośrednio kierują do Twojego serwisu, są równie ważne w pozycjonowaniu stron. Tutaj istotna jest ich jakość, a nie ilość. Dużo bezpieczniejsze będzie napisanie kilku artykułów sponsorowanych czy wpisów gościnnych niż stworzenie kilkudziesięciu wpisów do katalogów firmowych. Warto również urozmaicać swoje odnośniki – niektóre powinny mieć atrybut nofollow, inne follow, jeszcze inne sponsored.
Ostatnim czynnikiem w pozycjonowaniu będzie jakość samej strony. Musi ona szybko się ładować oraz być odpowiednio dostosowana pod urządzenia mobilne. Czasem warto zajrzeć do kodu, zastosować przekierowania 301 w przypadku nieistniejących stron czy uprościć linki.