Jak wykorzystać blogi do zwiększenia konwersji w Twoim lejku sprzedażowym?

Jak wykorzystać blogi do zwiększenia konwersji w Twoim lejku sprzedażowym?

Wszyscy chcielibyśmy mieć stały dopływ leadów, na których moglibyśmy polegać w generowaniu nowego biznesu. Ale ludzie nie budzą się po prostu pewnego dnia i decydują się na kontakt z Tobą, co oznacza, że musisz wdrożyć konkretne mechanizmy, które pozwolą Ci stworzyć taki “drip-feed”.

Jak to wygląda w praktyce? Istnieje kilka różnych taktyk, które możesz wypróbować, a większość z nich przetestowałem w ciągu dekady, którą spędziłem pracując jako marketer B2B, zanim wyspecjalizowałem się jako copywriter. Najskuteczniejszą taktyką była treść.

Czy masz bloga?

Podczas gdy treść jest naprawdę skuteczną strategią generowania leadów, to właśnie blogowanie ma najszerszy zakres, aby pomóc Ci osiągnąć wielkie rzeczy. Blogowanie jest skuteczną formą treści, ponieważ jest to tak elastyczna forma. Podczas gdy białe księgi i studia przypadku mają określoną strukturę, blogi mogą być dowolne – długie lub krótkie, firmowe lub osobiste, edukacyjne lub promocyjne, pisane przez Twoją firmę lub autora gościnnego. A ponieważ blogi mogą mieć dowolną formę, można je wykorzystywać w całym cyklu sprzedaży, aby pomóc w konwersji potencjalnych klientów.

Oto kilka pomysłów.

Treści blogów dla potencjalnych klientów

Blogowanie jest najlepiej znane jako narzędzie do generowania leadów, ponieważ można w nim zawrzeć wiele pięknych słów kluczowych i zapewnić sobie naturalny wzrost SEO online. Kiedy już przyciągniesz tych pierwszych potencjalnych klientów, możesz ich przekonwertować za pomocą blogów, które skupiają się na edukowaniu odbiorców. W tym momencie Twój lead może nawet nie zdawać sobie sprawy, że ma jakiś problem lub nie wie, że istnieje jakaś konkretna możliwość. Poprzez swoje treści możesz pomóc im zidentyfikować potrzebę, a następnie nauczyć ich, jak mogą ją przezwyciężyć/wykorzystać.

Premia

Tworząc użyteczne treści, które pomogą komuś dobrze wyglądać w jego pracy lub pomogą w rozwoju firmy, pokazujesz, że jesteś kimś, komu mogą zaufać, więc naprawdę staniesz się tym “zaufanym doradcą”. Na tym etapie lejka sprzedażowego, sprawy wyglądają dobrze, jeśli chodzi o wygraną. Jednak, jak mówi przysłowie, “to nie jest koniec, dopóki się nie skończy” – każde zachwianie w ostatniej chwili może spowodować, że transakcja całkowicie się nie powiedzie.

Korzystając z treści bloga, możesz upewnić swoich potencjalnych klientów, że wszystko będzie w porządku, pokazując im, jak będzie wyglądało życie po sprzedaży. Kiedy mogą sobie wyobrazić życie jako Twój klient, wszelkie obawy zostają rozwiane, a chwiejność w ostatniej chwili pokonana. Świetnym sposobem na to jest stworzenie sekcji na swojej stronie internetowej często zadawanych pytań – a nie pytania, które chciałbyś, aby zostały zadane, ale te, które naprawdę zostały zadane.

Przejrzyj dawne e-maile i notatki ze spotkań lub zbierzcie się razem jako zespół i zróbcie listę wszystkich pytań, które zadano wam w trakcie procesu sprzedaży. Na przykład, kiedy wykonywałem to ćwiczenie w mojej własnej firmie, moje pytania zawierały:

  • Czy może mi pan wysłać kilka próbek?
  • Jaka jest Twoja dostępność?
  • Co się dzieje z odprawą?
  • Skąd bierzesz swoje buty?

Co to jest lejek sprzedażowy?

Z definicji, lejek sprzedaży to po prostu narzędzie do wizualizacji tego, gdzie znajdują się potencjalni klienci w procesie podejmowania decyzji o zakupie. Lejek sprzedaży jest szeroki u góry, ponieważ wchodzą do niego potencjalni klienci o różnym poziomie zaangażowania, a ostatecznie ci najbardziej zaangażowani są kierowani na dół lejka, gdzie zamieniają się w sprzedawców i powtarzalnych klientów.

W większości prezentacji dotyczących lejka sprzedaży zobaczysz wykres podobny do tego powyżej, ale naszym zdaniem łatwiej jest zrozumieć lejek sprzedaży, jeśli nie używa się modnych słów dla każdego etapu… Lepszym sposobem na wyobrażenie sobie lejka sprzedaży jest zastosowanie metody pierścienia, w której potencjalni klienci przesuwają się od zewnętrznej części koła do jego środka, w miarę jak coraz lepiej poznają Twoją firmę.

Sekcja FAQ

Tworząc “właściwą” sekcję FAQ na swojej stronie internetowej, masz teraz wartościową treść, którą możesz podzielić się ze swoimi klientami, aby pomóc im nabrać pewności siebie przy podpisywaniu umowy.

Treści na blogu dla klientów

Nawet kiedy już wygrasz, praca się nie kończy. Jeśli Twoi klienci nie będą mieli dobrych doświadczeń, nie odnowią umowy – a tak naprawdę przekształcenie klientów w zwolenników pomoże Ci sprzedawać do ich sieci, ponieważ wykonają oni za Ciebie ciężką pracę. Tworzenie treści dla swoich klientów polega na pomaganiu im w uzyskaniu jak największej wartości z platformy/produktu/usługi. Prawdopodobnie masz już centrum pomocy dostępne dla użytkowników, ale wzbogacenie go o bogate treści na blogu to świetny sposób na to, aby Twoi klienci byli zadowoleni i korzystali ze wszystkich funkcji, które masz do zaoferowania.

Ale pamiętaj- nie wszyscy użytkownicy są obeznani z technologią. Dlatego tworząc treści blogowe do centrum pomocy, pamiętaj, aby były one przejrzyste – być może dodając zrzuty ekranu, samouczki wideo lub funkcję czatu na żywo, aby pomóc im zrobić to, czego potrzebują. Cała ta piękna zawartość centrum pomocy może być ponownie użyta do wsparcia zawartości Twojego bloga dla leadów. Na przykład, jeśli tematem przewodnim Twojego artykułu jest zwiększenie produktywności w nowoczesnym miejscu pracy, a Twój produkt posiada pewne funkcje, które wspierają lepszą współpracę i komunikację pracowników zdalnych, możesz wykorzystać treści z centrum pomocy, aby wzmocnić ten artykuł.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.