O świadczonej przez lekarzy pomocy zdrowotnej rzadko myślimy w kategorii usługi. Wizyta lekarska jest dla nas czymś zupełnie innym niż wizyta w salonie kosmetycznym czy zakupy. A jednak branża medyczna to biznes, który tak jak i inne firmy wymaga odpowiednich działań promocyjnych i organizacyjnych. Z tego względu coraz częściej możemy spotkać się z określeniem “marketing medyczny”. Z poniższego artykułu dowiesz się, na czym polegają te działania.
Content marketing – co to takiego?
Obecnie coraz więcej osób poszukuje pracy skupionej na prowadzeniu mediów społecznościowych i promocji poszczególnych firm. W tym celu zdobywamy wiedzę z zakresu PR-u, marketingu czy brandingu. Te określenia mogą być dla ciebie zupełnie nowe, jednak ważne jest, abyś się nimi zainteresował. Odgrywają one bowiem znaczącą rolę we współczesnym świecie biznesu.
Content marketing medyczny to rodzaj strategii, której głównym założeniem jest systematyczność. Działania promocyjne w tym zakresie mogą dotyczyć na przykład publikowania artykułów i elementów wizualnych na stronie internetowej firmy lub prowadzenia jej mediów społecznościowych. Najważniejsze jest jednak to, aby wybrane działania podejmować regularnie. Marketing medyczny służy bowiem utrzymaniu sprecyzowanej grupy odbiorców, zainteresowanych naszymi usługami. Ich odzew w połączeniu z nowymi obserwującymi pomoże nam osiągnąć zysk.
Dlaczego marketing medyczny jest tak ważny?
Wszyscy pamiętamy czasy, kiedy wybór placówki medycznej i specjalisty był podyktowany przede wszystkim odległością gabinetu od naszego domu. Lekarzy było niegdyś zdecydowanie mniej, podobnie jak możliwości poszukiwań najlepszych specjalistów. Jednak czasy się zmieniły. Do dyspozycji mamy obecnie wiele portali, prezentujących opinie o różnorodnych fachowcach. Korzystamy także z doświadczenia naszych znajomych. Nie brakuje osób, które są w stanie przejechać cały kraj, aby dostać się do wymarzonego doktora.
Dlatego jeśli prowadzisz własną placówkę i chcesz wyróżnić się na tle konkurencji, marketing medyczny jest niezbędny. Oto kilka działań, które możesz podjąć:
- Inwestycja w specjalistów SEO. To właśnie oni mogą sprawić, że strona internetowa twojej placówki zajmie wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na liczbę pacjentów.
- Publikowanie treści. Strona internetowa, blog, konto w mediach społecznościowych, serwisy podcastowe – wszystkie te miejsca są dobre, aby zaprezentować wiedzę i doświadczenie twoich specjalistów. Regularne dodawanie rzetelnych treści wzbudzi zaufanie odbiorców.
- Skorzystaj z tego, co już dostępne. Sięgaj po istniejące już blogi medyczne, ebooki i podcasty. Dzięki nim możesz dowiedzieć się wiele na temat marketingu medycznego. Na początek zapoznaj się z materiałami, które przygotowała firma Proassist. Artykuły blogowe, ebooki i oprogramowanie medyczne autorstwa jej pracowników zdecydowanie przyniosą twojej placówce korzyści.