Nadruki na skórzanych gadżetach

Nadruki na skórzanych gadżetach

Gadżety skórzane należą do grupy gadżetów luksusowych. Wysokogatunkowa, dobrze wyprawiona skóra kojarzy się z wyrafinowaniem i elegancją. Gadżety tego typu to prostota i minimalizm, z drugiej – wyrafinowanie, dobry gust i styl. Skórzane gadżety reklamowe bardzo często wybierane są przez firmy, które chcą i muszą kojarzyć się z luksusem i, pośrednio lub bezpośrednio, z finansami. Są nimi banki, instytucje finansowe, producenci dóbr materialnych z kategorii de luxe.

Znakowanie takich gadżetów ma niebagatelne znaczenie, bowiem wykonany na nich nadruk z jednej strony powinien być na tyle czytelny i wyraźny by zapewnił dobrą widoczność logotypu będącego podstawowym przekazem reklamowym, z drugiej strony jednak ani wielkość ani charakter nadruku nie mogą znacząco wpływać na materię tj. znakowany przedmiot. Powinny wkomponować się w nią na tyle, by bez zbędnej ostentacji jedynie sygnalizowały iż dany przedmiot służyć ma promocji firmy (i znaku firmowego). Z tego też względu skórzane gadżety reklamowe (zarówno te ze skóry prawdziwej jak i z jej ekologicznych odpowiedników) najczęściej znakowane są metodą tłoczenia, ale to nie jedyna możliwość.

Metody nadruku

Aktówki, wizytowniki, etui na pióra i długopisy mogą być równie dobrze znakowane grawerem laserowym. Metoda ta sprawdza się o tyle dobrze, że umożliwia tworzenie na skórze bardzo finezyjnych i subtelnych wzorów, z drugiej strony przy znakowaniu wyrobów ze skóry warstwowej można też uzyskać bardzo ciekawe efekty wizualne poprzez przełamanie faktury materiału i zestawienie wierzchniej warstwy, zazwyczaj gładkiej, ze znacznie surowszym wnętrzem.

Tampodruk i sitodruk

Są bardzo rzadko stosowane. Przede wszystkim dlatego, że nie pasują do materiału. Skóra ma swoje wymagania estetyczne i nadrukowując ją techniką wymagającą użycia farby możemy bardzo negatywnie wpłynąć na całość efektu.
Podobnie należy postępować ze skórami ekologicznymi, które wizualnie trudno odróżnić od naturalnej skóry, przynajmniej osobom nie znającym specyfiki materiałów skórzanych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *