Nie istnieją dwa jednakowe sklepy
Już na wstępie trzeba wspomnieć, że nie ma jednej, uniwersalnej strategii, która zapewniłaby wzorowe pozycjonowanie każdego rodzaju sklepu. Jedne sklepy są małe, inne duże, w pewnych dostaniemy spodnie, w innych armaturę łazienkową itd. – każdy przypadek trzeba w związku z tym reklamować indywidualnie.
Powstały jednak pewne fundamentalne strategie, które są zyskowne w większości przypadków, i które dobrze jest stosować jako punkt wyjścia. Standardowe strategie, a także obserwowanie wykresów i odrobina logiki powinny zagwarantować nam sukces w postaci wzrostu pozycji, a tym samym przyrostu sprzedaży.
Kampania AdWords
Dobrym punktem wyjścia, nie tylko w przypadku sklepu, ale jakiejkolwiek witryny www, jest kampania linków sponsorowanych. Posiada ona tę podstawową zaletę, że owoce reklamy dostrzegalne są od ręki. Wystarczy w związku z tym, że zapłacimy w Google za konkretne frazy, a spora grupa internautów spostrzeże link do opłaconej witryny. AdWords jest niestety kosztowne, wobec tego raczej nie stosuje się linków płatnych jako metody długofalowej. Działa za to nienagannie jako poligon testowy dla fraz kluczowych. Korzystając z udostępnianych w Internecie aplikacji da się łatwo zweryfikować, które słowa gwarantują dużą liczbę odwiedzin, a – co istotniejsze – najwyższą konwersję.
Najpierw głębokie struktury
Sklep internetowy jest zwykle bardzo obszerną strukturą – posiada swoje kategorie, które zbudowane są z własnych podkategorii, a w nich (albo jeszcze głębiej) umiejscowione są strony poszczególnych produktów. Znaczna część specjalistów SEO doradza, żeby to właśnie na tych ostatnich skupić się najbardziej, zwłaszcza na starcie kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania.
Wpisane w okno wyszukiwarki zapytanie, które zawiera nazwę danego towaru (nazwę producenta, serii, ewentualne dane techniczne i nazwę lokalizacji), jest na pewno rzadziej wstukiwanym przez internautów zapytaniem, niż nazwa ogólnej kategorii. Na przykład: „asus a53 4×2,1gh torun” będzie mniej wziętą frazą niż „laptopy” lub „acer gdansk”.
Owa niższa frekwencja owocuje jednak o wiele prostszym, a wobec tego i tańszym pozycjonowaniem. Do tego dokładne hasła ciągną za sobą często większą konwersję pośród internautów, czyli większy odsetek osób, które weszły na nasz sklep internetowy i postanowiły coś nabyć.
Dopiero po pozycjonowaniu stron produktów, można przejść do promocji ogólnego działu a wreszcie i całej strony. Odwrotna sekwencja może nie okazać się zbyt dobra.
Budowa zaplecza
Jednym z ważnych warunków wartościowego reklamowania w wynikach wyszukiwania jest odpowiednie zaplecze SEO. Zaplecze to nazwa na wszystkie witryny, którymi dysponuje specjalista SEO, i z których da się konstruować linki do pozycjonowanej witryny. Da się wyróżnić jednak różnorakie rodzaje zaplecza SEO, a Google nie wartościuje wszystkich jednakowo. Solidnym zapleczem są witryny merytorycznie powiązane ze stroną, którą chcemy zareklamować, jak chociażby forum internetowe wspierające witrynę główną, tudzież e-sklep. Solidną jakość będą miały także strony, które stworzyły już swoją przeszłość i są widoczne w sieci od dłuższego czasu.
Odpowiednie zaplecze dla sklepu internetowego to także katalogi sklepów. Nie jest to co prawda merytorycznie perfekcyjna procedura, może być mimo tego owocna, jeżeli uda nam się wpisać adres do setek lub tysięcy solidnych (tzn. płatnych i moderowanych) katalogów. Masowe katalogowanie jest łatwe dzięki tzw. multikodom – które umożliwiają skumulowaną opłatę za dodanie do wielu katalogów.
Prowadzić kampanię na własną rękę czy szukać specjalisty?
Jeżeli rozporządzamy dużą ilością wolnego czasu, możemy przeznaczyć swoją energię na analizowanie haseł w kampanii linków płatnych czy zbieranie solidnego zaplecza. Należy tu jednak zauważyć. że pozycjonowanie w każdym wypadku poprzedzać musi gruntowna analiza i optymalizacja kodu witryny – a to wymaga więcej czasu i doświadczenia.
Czas i doświadczenie, a zazwyczaj też spore zaplecze posiadają natomiast specjaliści od SEO, którym można zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to co prawda bardziej obciążające finansowo rozstrzygnięcie, aczkolwiek niewątpliwie łatwiejsze i pewniejsze. Warto tylko pamiętać, aby przejrzeć wnikliwie dorobek ewentualnego przyszłego zleceniobiorcy i sprawdzić jak dużo sklepów internetowych wypromował, i z jaką skutecznością.
Powiązane tematycznie wpisy:
Jak zbudować kampanię Google Adwords?
Nie istnieją dwa jednakowe sklepy
Już na wstępie trzeba wspomnieć, że nie ma jednej, uniwersalnej strategii, która zapewniłaby wzorowe pozycjonowanie każdego rodzaju sklepu. Jedne sklepy są małe, inne duże, w pewnych dostaniemy spodnie, w innych armaturę łazienkową itd. – każdy przypadek trzeba w związku z tym reklamować indywidualnie.
Powstały jednak pewne fundamentalne strategie, które są zyskowne w większości przypadków, i które dobrze jest stosować jako punkt wyjścia. Standardowe strategie, a także obserwowanie wykresów i odrobina logiki powinny zagwarantować nam sukces w postaci wzrostu pozycji, a tym samym przyrostu sprzedaży.
Kampania AdWords
Dobrym punktem wyjścia, nie tylko w przypadku sklepu, ale jakiejkolwiek witryny www, jest kampania linków sponsorowanych. Posiada ona tę podstawową zaletę, że owoce reklamy dostrzegalne są od ręki. Wystarczy w związku z tym, że zapłacimy w Google za konkretne frazy, a spora grupa internautów spostrzeże link do opłaconej witryny. AdWords jest niestety kosztowne, wobec tego raczej nie stosuje się linków płatnych jako metody długofalowej. Działa za to nienagannie jako poligon testowy dla fraz kluczowych. Korzystając z udostępnianych w Internecie aplikacji da się łatwo zweryfikować, które słowa gwarantują dużą liczbę odwiedzin, a – co istotniejsze – najwyższą konwersję.
Najpierw głębokie struktury
Sklep internetowy jest zwykle bardzo obszerną strukturą – posiada swoje kategorie, które zbudowane są z własnych podkategorii, a w nich (albo jeszcze głębiej) umiejscowione są strony poszczególnych produktów. Znaczna część specjalistów SEO doradza, żeby to właśnie na tych ostatnich skupić się najbardziej, zwłaszcza na starcie kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania.
Wpisane w okno wyszukiwarki zapytanie, które zawiera nazwę danego towaru (nazwę producenta, serii, ewentualne dane techniczne i nazwę lokalizacji), jest na pewno rzadziej wstukiwanym przez internautów zapytaniem, niż nazwa ogólnej kategorii. Na przykład: „asus a53 4×2,1gh torun” będzie mniej wziętą frazą niż „laptopy” lub „acer gdansk”.
Owa niższa frekwencja owocuje jednak o wiele prostszym, a wobec tego i tańszym pozycjonowaniem. Do tego dokładne hasła ciągną za sobą często większą konwersję pośród internautów, czyli większy odsetek osób, które weszły na nasz sklep internetowy i postanowiły coś nabyć.
Dopiero po pozycjonowaniu stron produktów, można przejść do promocji ogólnego działu a wreszcie i całej strony. Odwrotna sekwencja może nie okazać się zbyt dobra.
Budowa zaplecza
Jednym z ważnych warunków wartościowego reklamowania w wynikach wyszukiwania jest odpowiednie zaplecze SEO. Zaplecze to nazwa na wszystkie witryny, którymi dysponuje specjalista SEO, i z których da się konstruować linki do pozycjonowanej witryny. Da się wyróżnić jednak różnorakie rodzaje zaplecza SEO, a Google nie wartościuje wszystkich jednakowo. Solidnym zapleczem są witryny merytorycznie powiązane ze stroną, którą chcemy zareklamować, jak chociażby forum internetowe wspierające witrynę główną, tudzież e-sklep. Solidną jakość będą miały także strony, które stworzyły już swoją przeszłość i są widoczne w sieci od dłuższego czasu.
Odpowiednie zaplecze dla sklepu internetowego to także katalogi sklepów. Nie jest to co prawda merytorycznie perfekcyjna procedura, może być mimo tego owocna, jeżeli uda nam się wpisać adres do setek lub tysięcy solidnych (tzn. płatnych i moderowanych) katalogów. Masowe katalogowanie jest łatwe dzięki tzw. multikodom – które umożliwiają skumulowaną opłatę za dodanie do wielu katalogów.
Prowadzić kampanię na własną rękę czy szukać specjalisty?
Jeżeli rozporządzamy dużą ilością wolnego czasu, możemy przeznaczyć swoją energię na analizowanie haseł w kampanii linków płatnych czy zbieranie solidnego zaplecza. Należy tu jednak zauważyć. że pozycjonowanie w każdym wypadku poprzedzać musi gruntowna analiza i optymalizacja kodu witryny – a to wymaga więcej czasu i doświadczenia.
Czas i doświadczenie, a zazwyczaj też spore zaplecze posiadają natomiast specjaliści od SEO, którym można zlecić pozycjonowanie sklepu internetowego. Jest to co prawda bardziej obciążające finansowo rozstrzygnięcie, aczkolwiek niewątpliwie łatwiejsze i pewniejsze. Warto tylko pamiętać, aby przejrzeć wnikliwie dorobek ewentualnego przyszłego zleceniobiorcy i sprawdzić jak dużo sklepów internetowych wypromował, i z jaką skutecznością.