Czy jesteś gotowy, aby otworzyć drzwi swojej firmy i powitać klientów? Wraz z możliwym ponownym otwarciem sklepów i innych miejsc publicznych nastąpi “boom” w handlu. Ograniczenia spowodowały, że konsumenci znów chcą cieszyć się kolacjami, treningami i zabiegami kosmetycznymi, co oznacza, że będą gotowi wydać pieniądze zaoszczędzone w czasie lockdownu. Dzięki odpowiedniemu podejściu możesz przygotować swoją firmę na szał wydatków i wykorzystać tę bezprecedensową okazję.
Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą Ci w bezpieczny i odpowiedzialny sposób zaspokoić potrzeby klientów.
Bezpieczeństwo przede wszystkim .
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep, restaurację, bar, salon kosmetyczny, siłownię czy inny rodzaj działalności, klienci będą szczególnie zainteresowani tym, w jaki sposób zapewniasz im bezpieczeństwo, zanim odwiedzą Twój lokal.
Przygotowując się do przyjęcia klientów, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które pomogą gościom lub klientom poczuć się bezpiecznie i zaufać Tobie.
Kampanie i oferty promocyjne.
Tak jak budowanie zaufania i zapewnienie bezpieczeństwa klientom pomoże przyciągnąć nowe i znajome twarze, ważne jest również, aby wykorzystać autentyczny entuzjazm, jaki ludzie okazują w tych chwilach. W końcu klienci już dawno nie byli u fryzjera w ulubionym salonie czy na kolacji w ulubionej restauracji.
Atrakcyjne, obowiązkowe promocje i oferty to świetny sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji. Ludzie mogą być chętni, aby wyjść na posiłek lub nadrobić zaległości w pielęgnacji urody, ale co w szczególności zmotywuje ich do przejścia przez Twoje drzwi?
Oto kilka promocji i ofert, które możesz rozważyć.
Spersonalizuj swoje usługi.
Ograniczenia spowodowały, że niektórzy ludzie zostali pozbawieni kontaktów społecznych w swoim codziennym życiu na rok lub dłużej. Spersonalizowane doświadczenie może pomóc temu zaradzić. Rozważ możliwość zaoferowania klientom opcji łączenia wielu zabiegów upiększających, wyboru bezpłatnego napoju do posiłku lub “klasycznej” opcji z listy ulubionych produktów, którą opracowałeś.
Oferty typu Click and Collect.
Możliwe, że w czasie zamknięcia wprowadzono usługę Click and Collect. Utrzymanie tego typu wartościowych usług może być dodatkowym źródłem dochodu dla Twojej firmy. Utrzymuj zainteresowanie klientów poprzez oferowanie atrakcyjnych okazji, takich jak 10% zniżki na wszystkie zamówienia. Oferowanie specjalnych zniżek i nagród pozwoli również klientom na skorzystanie z oferty po ponownym otwarciu sklepu.
Rozszerzenie zakresu usług.
Wiele firm musiało dostosować się do ograniczeń i kreatywnie podejść do swoich możliwości, czy to dodając usługę dostawy posiłków do oferty restauracji, czy też oferując zajęcia fitness i treningi online.
Tego lata możesz rozważyć dodanie kolejnej unikalnej koncepcji do swoich usług, aby wyprzedzić konkurencję. Oczywiście, jeśli dostawa lub usługi online działają dobrze, należy również rozważyć logistykę utrzymania tych usług.
Nowe usługi będą zależeć od rodzaju prowadzonej działalności, ale niektóre z poniższych są rzeczy do rozważenia.
Zmień swoje menu.
Ożyw ukochane klasyki, które być może zaniedbałeś podczas miesięcy z ograniczoną obsługą, lub stwórz nowe, ekscytujące opcje, które w pełni wykorzystają letni nastrój. Talerze z grilla i tropikalne koktajle to zawsze strzał w dziesiątkę.
Wykorzystaj to, co dzieje się na zewnątrz.
Jeśli jest ładna pogoda i pozwalają na to lokalne przepisy, rozważ przeniesienie części swoich usług na zewnątrz. Spożywanie posiłków na chodniku nigdy nie było bardziej popularne wśród konsumentów i przedsiębiorców, podobnie jak ćwiczenia w parkach. Te trendy czekają na to, abyś je wykorzystał.
Wypełnij kalendarz nowymi zajęciami.
Zamknięcie doprowadziło do wzrostu frustracji i lenistwa wielu osób. Entuzjaści fitnessu są zmęczeni leżeniem na kanapie i oglądaniem Netflixa, więc zwab ich na siłownię dzięki nowym i ekscytującym zajęciom.
Połącz usługi.
Rozważ połączenie kilku ofert w jeden przystępny cenowo pakiet. Na przykład, salony kosmetyczne i fryzjerskie mogą oferować woskowanie brwi i pakiet fryzur.
Spotkaj się z sąsiadami.
Współpraca między przedsiębiorstwami nigdy nie była tak ważna, aby w pełni wykorzystać sezon letni. Rozważ współpracę z sąsiednimi sklepami i firmami, aby wzmocnić swoje własne inicjatywy i zwiększyć ogólną bazę klientów.
Praca zespołowa może oznaczać oferty łączone, takie jak lunch w kawiarni i kilka drinków w barze obok, lub zniżka na następne strzyżenie w ramach członkostwa w siłowni. W ten sposób możesz wzmocnić prawdziwe poczucie wspólnoty w Twojej okolicy, jednocześnie korzystając z szerszej sieci klientów.
Adaptacja jest kluczem.
Zdolność do adaptacji i szybkiego reagowania na zmiany pomoże Twojej firmie osiągnąć sukces. Pamiętaj, że być może będziesz musiał dostosować swoje podejście. Dlatego staraj się uwzględniać “plan B” w swoich programach i działaniach. Upewnij się również, że jesteś w stanie wprowadzić niezbędne zmiany szybko i sprawnie, starając się zminimalizować ich wpływ na działalność Twojej firmy.
Ogłoś swoje plany.
Powiedzmy, że jesteś gotowy na przyjęcie chętnych klientów – nie zapomnij ich o tym poinformować! Daj ludziom znać o swoich planach ponownego otwarcia lub wznowienia działalności na lato.
Daj im znać, że jesteś gotowy, wykonując następujące kroki.
1. Zamieść swoje plany na swoich kanałach społecznościowych i zachęć swoich zwolenników do pomocy w rozpowszechnianiu informacji. Nie zapomnij podać konkretnych dat i tego, czego ludzie mogą się spodziewać, jeśli chodzi o nowe środki higieny, usługi lub oferty.
2. Jeśli możesz sobie na to pozwolić, zainwestuj mocno w swoją strategię marketingową przed letnimi miesiącami. Zostanie zauważonym przed konkurencją może pomóc Ci znaleźć się na pierwszym miejscu w umysłach klientów. Więcej informacji i dodatkowych wskazówek można uzyskać w naszym przewodniku po planach marketingowych post-COVID.
3. Niech będzie ekskluzywny. Promuj w swoim email marketingu wszelkie oferty i promocje, które mają miejsce podczas sezonowego wznowienia, i poinformuj użytkowników, w jaki sposób mogą zrealizować swoje kupony lub oferty, w tym te, które zostały skonfigurowane z Groupon.
Poinformuj klientów, w jaki sposób zapewnisz im bezpieczeństwo i jakie środki wprowadziłeś. Pomoże to zbudować zaufanie.
4. Odpowiedz na wszystkie pytania. Oczywiście, niektórzy klienci mogą mieć wiele pytań dotyczących tego, jak Twoja firma będzie działać tego lata. Bądź dostępny, aby odpowiedzieć na wszelkie pytania, czy to w mediach społecznościowych, czy przez telefon/email.