Kombinowany transport cieszy się coraz większą popularnością wśród spedytorów. Funkcjonuje on w taki wybieg, że cały łańcuch dostawy realizowany jest paroma różnymi metodami, ale całość ma się odbyć w sposób sprawny i wygodny dla końcowego odbiorcy.
Rozwój tego rodzaju transportu to jeden z priorytetów Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, co wywnioskować się da po liście, jaki został napisany do uczestników zorganizowanego na terenie Gdańska IV Forum Transportu Intermodalnego. Jednym z podstawowych założeń, które podjęto jest osiągnięcie w roku 2020 6-procentowego udziału tego transportu w ogólnym transporcie kolejowym. Jest oceniane, że aktualnie poziom ten kształtuje się w wysokości około pięciu, jednak dynamiczny wzrost daje duże szanse na to, że powyższe cele uda się osiągnąć. W chwili obecnej rynek transportu intermodalnego jest na stabilnym poziomie, ale cały czas trwa jego rozwój. W dalszym ciągu jest na pierwszym miejscu PKP Cardio, z udziałem wysokości rzędu 50%, lecz DB Schenker Rail Polska SA oraz Lotos Polska cały czas uzyskać większe udziały.
Aby jednak cele które się organizuje zostały uzyskane niezbędne będzie nie tylko odpowiednie zainteresowanie klientów, ale także odpowiedniej jakości techniczna infrastruktura. Z tego też powodu w planowanych pracach na kilka najbliższych lat zostało umieszczonych sporo inwestycji które są związane z rozwojem i modernizacją systemu kolejowego. Zgodnie z z postanowieniami Krajowego Planu kolejowego, jaki został przyjęty we wrześniu minionego roku, do 2023 roku jest planowane wydanie prawie 70 miliardów złotych, z czego dwie trzecie pochodzi z unijnych środków. To właśnie na ten rok planowane jest ukończenie prac związanych z modernizacją wszystkich istotnych fragmentów transportowych szlaków, dzięki czemu powstać powinna nowoczesna sieć o naprawdę wysokich parametrach.
Dodatkowo dużo pieniędzy ma być przeznaczonych na budowę i wyposażenie centrów logistycznych oraz terminali, a także na nowy tabor. Jest także w planach zmniejszenie stawek za korzystanie z sieci kolejowej dla przewoźników oferujących transporty intermodalne, po przeprowadzeniu koniecznych zmian w przepisach taka możliwość jak najbardziej by była.